۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۶۲۵۵۸
کارشناس مسائل فرهنگی:

مسؤولان برای کنترل فضای مجازی عزم جدی ندارند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این که عزم جدی برای کنترل فضای مجازی میان مسؤولان وجود ندارد، گفت: مـتأسفانه بیش از 10 سال از تشکیل شورای فضای مجازی می‌گذارد، اما مسؤولان برنامه‌ای برای سالم‌سازی فضای مجازی ندارند.
حجت الاسلام محمدرضا برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا برادران، کارشناس مسائل فرهنگی، امروز، در دوره آموزشی سراج که در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، به اهمیت شور نشاط معنوی در فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و گفت: شور و نشاط در فعالیت‌های فرهنگی سبب پیشرفت و تأثیر گذاری بر مخاطبان می‌شود و اگر این امر در مدیران فرهنگی وجود نداشته باشد، انگیزه و علاقه خویش به این فعالیت‌ها از دست دهند.

 

حجت الاسلام برادران به بیان عوامل ایجاد نشاط در فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و ابراز کرد: لذت بردن، کسب موفقیت و محبوبیت سبب ایجاد نشاط در فعالیت‌های روزمره است.

 

کارشناس مسائل فرهنگی بیان کرد: در حدیثی از امیرمؤمنان(ع) آمده است که وفای به عهد، رعایت حقوق دیگران سبب ایجاد نشاط در فعالیت‌های روزمره است.

 

وی با بیان این که عدم رعایت حقوق دیگران سبب از بین بردن نشاط در فعالیت‌های فرهنگی می‌شود، گفت: حقوق شامل حق خدا، حق خانواده، حق جامعه، حق خویش و حق طبیعت می‌شود و هر فردی این حقوق را رعایت کنند میان مردم جامعه محبوب شده و در فعالیت‌های روزمره موفق است.

 

حجت الاسلام برادران اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) دارای ظاهری زیبا، ثروت زیاد، علم و معجزه الهی و امین بود، اما هیچ کدام از این امور سبب جذب مردم به اسلام نشد، بلکه اخلاق مناسب و خوشرویی ایشان سبب پیشرفت اسلام در جهان شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مدیران فرهنگی برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ها فرهنگی باید انگیزه قوی داشته باشند و انگیزه قوی هم به سبب رعایت حقوق پنچ‌گانه کسب می‌شود، اگر آن‌ها این حقوق را رعایت نکنند نمی‌توانند فعالیت‌های فرهنگی را ادامه دهند و بعد از مدتی این برنامه‌ها کنارگیری می‌کنند.

 

وی در ادامه سخنانش به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در فضای مجاز اشاره کرد و گفت: مـتأسفانه بیش از 10 سال از تشکیل شورای فضای مجازی می‌گذارد، اما مسؤولان دولتی برنامه‌ای برای سالم سازی فضای مجازی انجام نداده‌اند و عزم جدی برای کنترل فضای مجازی میان مسؤولان وجود ندارد.

 

حجت الاسلام برادران ابراز کرد: رژیم صهیونیستی 97 درصد و دولت آمریکا 47 درصد برای استفاده جوانان از فضای مجازی فیلتیرنگ گذاشته است، اما مسؤولان اجرایی بیان می کنند که تجربه خوبی برای کنترل فضای مجازی نداشتیم و نمی‌توانیم با آسیب‌های فضای مجازی مقابله کنیم.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این که ریزش‌ها جوانان از معنویت نباید سبب ناامیدی و افسردگی برخی از مدیران از ادامه انجام فعالیت‌ها فرهنگی شود، گفت: در روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که انسان درآخرالزمان مأمور به انجام وظیفه است، اما مأمور به رسیدن به نتیجه مطلوب نیست./998/پ202/ی

ارسال نظرات