۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۶۱۴۸۹
استاد حوزه علمیه قم و پدر طب اسلامی:

11000 حدیث در زمینه طب اسلامی وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم و پدر طب اسلامی با بیان این که طب اسلامی نقش مؤثر و قابل ملاحظه ای در زندگی انسان ها دارد، گفت: 11000 هزار روایت و حدیث طبی، از ائمه معصومین(ع) در طب اسلامی وارد شده است.
طب اسلامي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام تبریزیان، پدر طب اسلامی و استاد حوزه علمیه قم، بعدازظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، اظهار داشت: طب اسلامی نقش مؤثر و قابل ملاحظه ای در زندگی انسان ها دارد.


حجت الاسلام تبریزیان با اشاره به اهمیت و جایگاه طب اسلامی، اظهار داشت: در این زمینه 11000 هزار روایت و حدیث طبی، از ائمه معصومین (ع) وجود دارد که تمام آن ها را جمع آوری و در چهار جلد کتاب، منتشر کردم.


 
وی در ادامه افزود: دین اسلام نه تنها به روح انسان بلکه به جسم انسان نیز اهمیت ویژه ای می دهد و روایات معتبری در این زمینه است که قابل چشم پوشی نیستند و این نشان از اهمیت مسأله طب در نزد ائمه طهار (ع) دارد.


استاد حوزه علمیه، بیان داشت: هر مسأله ای که در مورد آن روایات فراوانی وارد شده باشد از اهمیت والایی برخوردار است و طب نیز از مواردی است که روایات بسیاری در این زمینه آمده و چون طب اسلامی از منظر ائمه اطهار(ع) دارای اهمیت است، ما نیز باید وقت بیشتری صرف کنیم و توجه فراوانی به آن داشته باشیم.


پدر طب اسلامی گفت: متأسفانه غرب ما را به وسیله داروهای شیمیایی به خود وابسته کرده است که با این کار، جنایت خود را در حق مسلمانان تمام کرده، اگرچه این داروها درمان مقطعی دارند اما در دراز مدت انسان را  به بیماری های مختلف و صعب العلاجی دچار می کنند و غافل از اینکه توسط طب اسلامی می توانیم به بسیاری از بیماری ها چیره شده و آن ها را درمان کنیم.


حجت الاسلام تبریزیان خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی به خوبی این مسأله را درک کرده اند که دلیل به وجود آمدن بسیاری از بیماری های صعب العلاج، قرص های شیمیایی است و به این نتیجه رسیده اند که طب اسلامی برترین طب بوده و تنها درمان آن ها استفاده از آموزه های اهل بیت(ع) و روش های طب اسلامی است.


استاد حوزه علمیه، به نقش روحانیان و طلاب مدرسه امام خمینی (ره) به فعالیت در این زمینه اشاره داشت و افزود: از حوزه و روحانیان انتظار می رود که مردم را از روایات و احادیت ائمه معصومین(ع) در زمینه طب اسلامی آگاه کنند و تلاش کنند که استفاده مردم، از داروهای شیمیایی کمتر شده و به سمت روش های طب اسلامی گرایش پیدا کنند.


وی در پایان، بیان داشت: امید است که طب اسلامی با کم بودن هزینه و در دسترس بودن آن، جایگزین طب اروپایی شود./967
/پ202/ح

ارسال نظرات