۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۶۱۱۰۴
امام جمعه موقت ساری:

آل سعود به پایان عمر خود رسیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با هشدار نسبت به اجرای حکم اعدام آیت الله نمر، این حکم را اقدامی غیر انسانی و غیر قانونی از سوی دولت عربستان دانست.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلا محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با هشدار نسبت به اجرای حکم اعدام آیت الله نمر، این حکم را اقدامی غیر انسانی و غیر قانونی از سوی دولت عربستان دانست.

 

 

وی با تأکید بر این که رژیم آل سعود با صدور این حکم بار دیگر چهره پلید و دیکتاتوری خود را به دنیا ثابت کرد، افزود: ملت های مسلمان جهان در برابر این حکم ضد بشری آل سعود واکنش شدیدی نشان خواهند داد.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که مسؤولان عربستان باید رویکرد خود نسبت به شیعیان را اصلاح کنند، تصریح کرد: این حکم از سوی ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان جهان باطل است.

 

وی  با انتقاد شدید از مواضع آل سعود در چند سال اخیر در منطقه، افزود: عملکرد آل سعود در این مدت زمینه سقوط و نابودی حکام عربستان را فراهم کرده است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که غربی ها با حمایت برخی کشورهای دیکتاتور منطقه در پی تحقق اهداف شوم خود هستند، تصریح کرد: بیداری اسلامی در خاورمیانه بسیاری از توطئه های آمریکا و هم پیمانانش را خنثی کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و با بیان این که سوم خرداد یادآور حماسه آفرینی فرزندان غیور ایران اسلامی در دفاع از میهن اسلامی است، گفت: رزمندگان اسلام با آزادسازی خرمشهر ثابت کردند، قدرت سلاح ایمان تقوا از همه سلاح‌های پیشرفته دنیا نیز قدرتمند‌تر است.

 

امام جمعه ساری، فتح خرمشهر را یکی از درخشان‌ترین برگ‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی معرفی کرد و بیان داشت: سوم خرداد عرصه تابناکی از جهاد، شهادت و ایثارگری مردانی الهی بود.

 

وی  با بیان این که رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر تصویری بی‌نظیر از دلدادگی به پروردگارشان را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: فرزندان غیور کشورمان در جنگ تحمیلی با اقتدا به رهبرشان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

 

حجت الاسلام قاسمی، سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی دانست و بیان داشت: حماسه غیور مردان ایران اسلامی در سوم خرداد سال 60 یادآور تصویری پرشکوه از تجلی قدرت ایمان و عظمت اراده حق باوران بود.

 

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت بعثت نبی مکرم اسلام، گفت: مبثت پیامبر گرامی اسلام از روزهای بسیار ارزشمند جهان اسلام است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که حضرت محمد(ص) از مقام ارزنده و والایی برخوردار است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سیره نورانی این پیامبر گرانقدر را در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.

 

وی با تاکید بر این که این شخصیت والا بهترین مخلوقات عالم است، افزود: اهتمام ما باید در مسیر ترویج سیره نبوی بوده تا بتوانیم شخصیت و جایگاه ارزشمند پیامبر گرامی اسلام را به همگان معرفی کنیم.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره آغاز نگارش توافق‌نامه هسته‌ای، خاطرنشان کرد: انتظار همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند مذاکرات نباید همراه با تهدید باشد و در مقابل مذاکرات هسته ای باید به ارزش خود نیز پایبند باشیم./950/پ201/ب1

ارسال نظرات