۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۶۰۸۶۱
همراه با تشییع پیکر مطهر 3 شهید دوران دفاع مقدس؛

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام هفتم در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سالروز شهادت امام کاظم(ع)، امام هفتم شیعیان همراه با تشییع پیکر مطهر 3 شهید دوران دفاع مقدس امروز در زنجان برگزار شد.
امام کاظم عليه‌السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام هفتم شیعیان جهان، امام کاظم(ع) در زنجان همراه با تشییع پیکر مطهر 3 شهید دوران دفاع مقدس که تازه تفحص شده و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند، برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش؛ در ابتدای مراسم مردم پرشور زنجان بر پیکر مطهر این سه شهید بزرگوار با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان نماز اقامه کردند و سپس تابوت شهدا بر روی دستان مردم شهید پرور زنجان به سوی مزار شهدا تشییع شد.

 

یکی از نکات وحدت بین این سه شهید بزرگوار فوت مادران شان و عدم حضور آنها در مراسم تشییع فرزندشان بود که البته دیگر مادران آمدند و از به جای مادران این شهدا در سالروز شهادت امام کاظم (ع) اشک ماتم ریخته و به این شهدا خوش آمد گفتند، تا شهید دوستعلی مقدم نیز که در وصیت نامه اش گفته بود «بعد از شهادتم کسی بر من اشک نخواهد ریخت چون مادر ندارم» احساس غربت نکند.

 

گفتنی است؛ استان زنجان امروز میزبان 5 شهید بود که سه شهید از این بزرگواران که نام و مشخصات آنها معلوم بود به خواست خانواده های خود در مزار شهدای زنجان و دو شهید دیگر که گمنام بودند در شهرستان خرمدره زنجان و در پارک الغدیر این شهر همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شدند. /949/پ203/ح

ارسال نظرات