۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۶۰۷۵۵
مدیرکل روابط بین الملل مجلس:

شکست عربستان در منطقه کاملا مشهود است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الاسلام گفت: عربستان با شکست در عرصه بین المللی و در فاز دیگر با شکست سیاست های خود به بهانه بازگردانی حکومت مخلوع یمن دست به حمله نظامی زد که در این فاز نیز شکست عربستان مشهود است.
حسين شيخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین شیخ الاسلام، مدیرکل روابط بین الملل مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در جلسه ای با عنوان یمن آبستن تحولات عظیم که در آمفی تئاتر دانشکده دندانپزشکی تبریز برگزار شد، با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت تنها انقلاب مردمی در دنیا است.

 


وی افزود: در تمام ارتش های آزادی بخش، انقلاب های دنیا متشکل از قشر خاصی بود، اما انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر مردم و ایمان اعتقاد قلبی مردم بود، انقلاب ایران مکتبی بود و شعار امام(ره) نیز ملت و ملیت نبود بلکه دغدغه و اندیشه امام(ره) اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) بود.

 


شیخ الاسلام با اشاره به سخنرانی های امام پیش از اسلام، ابراز داشت: امام(ره) در سخنرانی های خود در حول سه محور شاه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بحث می کرد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم بلافاصله پرچم اسرائیل را از سردر سفارت اسرائیل پایین کشیدند و این مکان را تبدیل به اولین ساختمان آزادی بخش فلسطین کردند.

 


وی با اشاره به روش مبارزاتی امام خمینی در انقلاب اسلامی ایران، گفت: شیوه امام راحل به صحنه کشیدن مردم با تمام ایمان اعتقاد و با نیت الهی و رهبری مشخص برای تحقق هدف والایی بود.

 


مدیرکل روابط بین الملل مجلس تاکید کرد: نظام ولایت فقیه امام(ره) از صدر تا ذیل خود با مردم سالاری دین عجین است و چنین شیوه ای از فهم و برداشت ایشان از متون دینی و آیات و روایات سرچشمه می گیرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه استراتژیک یمن، افزود: بیشترین تنگه ها و نقاط استراتژیک دنیا در اختیار مسلمانان است امام از این فرصت استفاده لازم نشده است، یکی از نقاط استراتژیک و مهم دنیا در اختیار یمن می باشد.

 


شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: از جمله سیاست های و تئوری های استکبار در منطقه تقسیم کشور ها می باشد، این سیاست با گروه داعش در عراق و سوریه پی گیر شد که موفق نگردید، القاعده که مادر داعش است و حوثی ها در داخل با القاعده دیگر هستند در این مسیر بود وبا این هدف برگزار شد.

 


وی افزود: عربستان در داخل در ابتدای امر با بهره گیری از القاعده سعی بر از میان  بردن این قیام بود، که موفق نشد و با شکست در عرصه بین المللی و در فاز دیگر با شکست سیاست های خود به بهانه بازگردانی حکومت مخلوع یمن دست به حمله نظامی زد که در این فاز نیز شکست عربستان مشهود است./853/پ202/ب4

ارسال نظرات