۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۶۰۲۰۵
پادشاه عربستان مدعی شد:

عملیات نظامی عربستان در یمن برای جلوگیری از فتنه‌ها در این کشور بود

خبرگزاری رسا ـ پادشاه عربستان ادعا کرد که عربستان برای مانع شدن از اینکه یمن به کشوری فتنه خیز تبدیل شود عملیات نظامی را در این کشور کلید زد.
ملک سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز گذشته در نشست کنگره جهان اسلام که در شهر مکه برگزار شد ادعا کرد که تنها هدف عربستان از عملیات نظامی طوفان قاطع این بود که یمن به کشور خاستگاه فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای در منطقه تبدیل نشود و پس از آن امنیت و آرامش منطقه تضمین شود.


وی در این نشست که به مناسبت تشکیل بیست و دمین دوره مجمع فقهی اسلامی در عربستان برگزار می‌شد، مدعی شد: ما تحرکات زیادی را در یمن رصد می‌کردیم که در نتیجه آن اختلافات و درگیری‌های خونباری رقم می‌خورد و عربستان با مداخله نظامی خود در یمن سعی کرد تا از این اتفاقات جلوگیری کند و ریشه فتنه را برکند.
 
گفتنی است عربستان سعودی که از حامیان اصلی تروریسم در منطقه است و از حدود چهار سال پیش تمام گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را حمایت می‌کند، این بار پس از ناکام ماندن در حمله نظامی به یمن با تقویت نیروهای تروریست القاعده در پی رسیدن به اهداف شوم خود در این کشور است. عملیات نظامی عربستان در یمن علاوه بر اینکه تاسیات زیر بنایی این کشور را نابود کرده است، هزارن کشته و زخمی برجای گذاشته است.


همچنین پیش از اینکه این رژیم عملیات نظامی طوفان قاطع را آغاز کند با فرستادن افرادی در میان قبایل یمنی به ویژه جنوب این کشور سعی در فتنه افروزی و برانگیختن تعصبات طایفه‌ای و مذهبی داشت./1321/ب903/ک

ارسال نظرات