۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۶۰۱۴۰
نماینده خبرگان رهبری:

جنایات آل‌سعود ننگی برای مدعیان حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به جنایات آل‌سعود، وهابیت و جریان‌های تکفیری و سلفی در ممالک اسلامی، گفت: جنایات آل‌سعود ننگی برای مدعیان حقوق بشر است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از خیران آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان، اظهار داشت: امروز در شرایطی شاهد جنایات بی‌رحمانه آل‌سعود در یمن هستیم که با سکوت خفت‌بار نهادهای مدعی حقوق بشر همراه است.

 


وی با اشاره به جنایات آل‌سعود، وهابیت و جریان‌های تکفیری و سلفی در ممالک اسلامی گفت: جنایات آل‌سعود ننگی برای مدعیان حقوق بشر است، سعودی ها مردم مسلمان یمن که اغلب شیعه هستند را مورد آماج حملات ددمنشانه خود قرار داده اند.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که خیران و مردم باید به جنگ زدگان یمن که زیر بمب ها و موشک های سعودی مظلوم واقع شده اند، کمک مالی کنند، گفت: کمک به مردم مظلوم یمن، در حقیقت کمک به مستحق ترین افراد جهان است.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که شماره حساب 01079277090060 بانک صادرات آذربایجان شرقی شعبه ارتش جنوبی آماده جذب کمک های مردم و خیران استان است، گفت: انتظار داریم خیران آذربایجان و تبریز در این حرکت انسان‌دوستانه که نشأت گرفته از آموزه‌ها و اعتقادات دینی است، مشارکت داشته باشند.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را موجب شادی قلوب خانواده های زندانیان و مصداق عمل صالح دانست و اظهار داشت: عمل خیران افزون بر این‌که احسان و انفاق محسوب می شود، مصداق آزاد کردن اسیر نیز است.

 


وی با بیان این‌که نشانه انسان های بهشتی انجام اعمال خیر و شاد کردن قلب مردم است، خاطرنشان کرد: در کنار چنین حرکت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه، بایستی نهادهای قضایی فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند و توان خود را بر پیش‌گیری از وقوع جرائم به کار گیرند.

 


همچنین حجت الاسلام حمزه علی محرمی، مدیر عامل ستاد دیه استان با ارایه گزارشی از فعالیت های این ستاد در سال گذشته اظهار داشت: پارسال حدود 230 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت 54 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

 


وی با بیان این‌که امسال حدود 20 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند، خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته 700 زندانی جرایم غیرعمد استان آذربایجان شرقی از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات