۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۹۵۳۷
آیت الله نمازی:

راهپیمایی در حمایت از مردم یمن، نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: راهپیمایی امروز مردم ایران اسلامی در سراسر کشور به حمایت از مظلوم و محکوم کردن جنایات آل سعود به عنوان نهی از منکر مردم ایران مطرح است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با محکوم کردن جنایات آل سعود و کشتار و مردم بی پناه و مظلوم یمن گفت: اعلام حمایت مردم ایران اسلامی در سراسر کشور از مردم مظلوم کشور یمن و محکوم کردن جنایات آل سعود و کشورهای ائتلاف با این کشور در واقع همان امر به معروف و نهی از منکر مردم ایران است.

 

وی افزود: امروز که مردم ایران دسترسی کمک به مردم این کشور را ندارند با حضور در راهپیمایی سراسری نمازگزاران جمعه در سرتاسر میهن اسلامی با حمایت از مردم یمن جنایات آل سعود را محکوم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به اتفاقات و مسائل سیاسی نظامی در جهان اسلام گفت: امروز مردم دنیا شاهد جنایات ویران کننده آل سعود و کشتار مردم مظلوم و بی پناه یمن آن هم در برابر چشمان ملت های دنیا و سکوت و حمایت سازمان های به اصطلاح حقوق بشر و شورای امنیت از جنایات آل سعود در یمن هستند.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: رزمندگان انصارالله یمن در پاسخ به جنایات آل سعود برای دومین روز مواضع نظامیان آل سعود را هدف حمله خمپاره ای خود قرار دادند و در حمله رزمندگان یمن، ده‌ها نفر از نظامیان آل سعود کشته و به اسارت رزمندگان انصارالله یمن درآمدند.

 

وی با اشاره به این که مدارس شهر نجران عربستان تعطیل شده است بیان کرد: شهر نجران عربستان هدف دوازده خمپاره رزمندگان انصارالله قرار گرفت.

 

اجازه نخواهیم داد فاجعه فلسطین در عراق، یمن و سوریه تکرار شود

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله که خدا او را برای اسلام و شیعه حفظ کند در سخنرانی خود در باره توطئه آمریکا برای تجزیه عراق و یمن و سوریه اعلام کرده است، اجازه نخواهیم داد فاجعه فلسطین در کشورهای عراق و یمن و سوریه تکرار شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به دیدار رییس جمهور آمریکا با مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق و مواضع دوگانه آمریکایی در مورد کشور عراق گفت: رییس جمهور آمریکا بر خلاف کنگره آمریکا و پیشنهاد تجزیه عراق به سه کشور سنی، شیعه و کردنشین، در این دیدار بر حفظ وحدت در عراق تأکید کرده است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: همزمان با این دیدار سناتورهای کنگره آمریکا تأکید کردند واشنگتن بدون هماهنگی با عراق  تسلیحات در اختیار پیشمرگان کرد قرار خواهد داد.

 

وی یاد آورشد: مجلس عراق، شخصیت های مذهبی و سیاسی و گروه های سیاسی عراق در برابر مصوبه مداخله جویانه کنگره آمریکا مبنی بر تجزیه عراق سرسختانه اعلام مخالفت کردند به گونه ای که آمریکایی ها در یک عقب نشینی اعلام کردند این مصوبه فعلا در حدیک پیشنهاد است. 

 

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به اعتراف رییس اسبق ستاد ارتش اسرائیل مبنی بر وحشت مقامات و نظامیان اسرائیل از رویارویی با نیروهای حزب الله بیان کرد: نخست وزیران اسرائیل در دهه های گذشته از اسحاق رابین گرفته تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی اسرائیل نیز از عملیات زمینی واهمه داشته و دارند، زیرا به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان در عملیات زمینی با نیروهای حزب الله اذعان دارند.

 

از سوی انجمن حقوق بشر، منامه پایتخت شکنجه نامیده شد

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به اعلام شهر منامه پایتخت بحرین به عنوان پایتخت شکنجه از سوی انجمن حقوق بشر، وضعیت شیعیان در بحرین را تأسف بارخواند و افزود: عده زیادی از زنان و مردان در شکنجه گاه‌ها به شدت زیر شکنجه هستند و هیچ فریاد رسی در دنیا نیست.

 

به گفته وی، این انجمن اعلام کرده است، سرکوب، بایکوت کردن، بد رفتاری، اهانت و شکنجه زندانیان سیاسی در زندان منامه موجب شده است تا این شهر به عنوان پایتخت شکنجه شناخته شود.  

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسؤولان آموزش و پرورش، تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و دولتمردان آمریکا در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور به مناسبت هفته معلم گفت: برای پیشرفت آموزش و پرورش و حل مشکلات آن باید نقش تأثیر گذار معلم در تربیت نسلی با ایمان و دانا و روشن بین و دارای اعتماد به نفس و امیدوار که تحقق چنین اهدافی در گروه اجرای اجرای کامل سند بنیادین آموزش و پرورش است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در ارتباط با کشورهای 1+5 و مذاکرات هسته ای نیز فرمودند مذاکره در زیر شبح تهدید معنایی ندارد و ایران مذاکره همراه با تهدید را بر نمی تابد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات