۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۵۹۴۹۵
رحیم صفوی:

شهدا تضمین کننده امنیت و اقتدار ایران اسلامی در جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهیدان، کلاهدوزان و خلیفه سلطانی، گفت: شهدا بعد از شهادتشان هم هنوز بر روی معادلات جهان تأثیر گذار بوده و عامل صدور انقلاب ما به کشورها و از جمله یمن هستند.
سردار يحيي رحيم صفوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، عصر امروز در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان و به مناسبت یادواره شهیدان والا مقام، سید حبیب خلیفه سلطانی و مجتبی کلاهدوزان، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به تمام خانواده های شهدا، گفت: شهادت رمز و رازی دارد و ما هنوز از عظمت شهدا با خبر نیستیم.

 

وی با بیان این که گلستان شهدا یکی از درب های بهشت است، اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب به ما می گفتند که یکی از درب های بهشت در تخت فولاد اصفهان و در لسان الارض باز می شود، اما معنای واقعی آن را الان و با مدفون شدن هزاران تن از شهیدان انقلاب اسلامی در کنار علما و دانشمندان اسلام، متوجه می شویم.

 

مشاور عالی فرماندهی کل قوا ادامه داد: عزت و شرف و قدرت مسلمین در شهادت است و روزی که مسلمانان جهاد و شهادت در راه خدا را فراموش کنند به ذلت کشیده می شوند.

 

خون شهدا و صبر خانواده هایشان عامل صدور انقلاب به مظلومان جهان است

 

صفوی ابراز داشت: وقتی حضرت امام(ره) پرچم مبارزه با رژیم شاهنشاهی را به دست گرفتند و درب شهادت باز شد و انقلاب ما نقطه عطفی در تاریخ منطقه و جهان ایجاد کرد.

 

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که شهدا بعد از شهادت خود بر روی معادلات جهانی مؤثر هستند، ابراز داشت: شهدا گویی حضور دارند و امروز بر تغییر و تحولات جهان اسلام تأثیر گذار هستند و همان گونه که در یمن شاهد هستیم، شعارهای مردم یمن همان شعارهای انقلاب ایران است.

 

وی ادامه داد: شهدا با مجاهدت هایشان و با بصیرتشان و خانواده های شهدا با صبر خود مکتب شهادت و مقاومت را به حزب الله در  لبنان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و به انصارالله در یمن و به سایر کشور های مظلوم منطقه رسانده و انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردند.

 

صفوی گفت: مردم مسلمان و مظلوم یمن، مؤمن، شجاع، انقلابی و قانع هستند و یمنی ها اگر چه فقیرند اما عاشق امیرمؤمنان هستند و سعودی ها با حمله وحشیانه خود در نهایت قطعا شکست خواهند خورد.

 

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این نکته که پدر سید ملک بدرالدین، رهبر انصار الله یمن به شدت تحت تأثیر امام خمینی(ره) و انقلاب ایران بود، اظهار داشت: یمنی ها به دلایلی هنوز حمله به عربستان را کلید نزده اند، اما مطمئن باشید اگر یمن به عربستان حمله کند، ارتش اجاره ای و ترسوی عربستان کاری از پیش نخواهد برد.

 

وی با اشاره به فاسد و پوسیده بودن نظام حکومتی عربستان سعودی گفت: حکومت عربستان نه اسلامی است، و نه دموکراسی در آن وجود دارد و تا به حال حتی یک تیر هم به سمت رژیم صهیونیستی شلیک نکرده و سرنوشت بسیار بدی در انتظار آنان است.

 

صفوی با اشاره به این که ایران امروز قدرت برتر منطقه است افزود: شهدا تضمین کننده امنیت، ثبات و اقتدار ایران اسلامی هستند و آمریکا و اذنابش، مجبور به مذاکره با ایران و دادن امتیاز هستند.

 

انقلاب ما نقطه عطف تاریخ جهان است

 

 

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: ویژگی های مشترک شهیدان خلیفه سلطانی و کلاهدوزان عبارت بودند از قدرت ایمان و تقوا، عقلانیت و خردمندی، توانایی سازماندهی، آینده نگری و داشتن صداقت و اخلاص، که در آن خود را مطرح نمی کردند و با عمل خود به دیگران درس می دادند و کمتر صحبت می کردند.

 

وی با بیان این که مهندس شهید خلیفه سلطانی، مؤسس مرکز آموزشی پانزده خرداد اصفهان بود که از تمام ایران نیرو ها می آمدند و در این جا آموزش می دیدند، افزود: حبیب انسانی خود ساخته بود و جهان بینی توحیدی داشت و افزون بر این ها جسمی قوی داشت و با قناعت و زهد زندگی می کرد، ابتدا معاونت آموزش سپاه اصفهان بود و بعدها قائم مقام منطقه 7 سپاه کل کشور شد.

 

صفوی با اشاره به بانو عسگری، همسر شهیده شهید خلیفه سلطانی که از شاگردان بانو مجتهده امین و خطیبی توانا و مجاهد و انقلابی بود اظهار داشت: سخنرانی های بانو عسگری از سوی ساواک ممنوع شده بود و بعد از انقلاب هم از تشکیل دهندگان واحد خواهران سپاه بود.

 

مشاور مقام معظم رهبری، جوانان را به الگوگیری از زندگی شهید خلیفه سلطانی و همسرش توصیه کرده و گفت: آن ها الگوی زندگی خود را امیرالمؤمنین(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) قرار داده بودند و واقعا تمام عمر و زندگیشان را بر مبنای عقیده و جهاد در راه همان عقیده به کار گرفتند.

 

وی شهیدان خلیفه سلطانی و کلاهدوزان را دو دوست صمیمی و همراه توصیف کرده و ابراز داشت: شهید کلاهدوزان دبیر ریاضی مؤمن، دانا، انفلابی، شجاع و دارای روحیه بسیجی و در عین حال صبور و متواضع بود و نفوذ کلام او در پاسداران و قدرت سازماندهی اش مثال زدنی بود.

 

سردار صفوی در پایان با ذکر این نکته که شهید کلاهدوزان همیشه دعا می کرد که عاقبت به خیر شود، افزود: او ابتدا فرمانده منطقه 2 سپاه اصفهان بود و بعد ها به عنوان فرماندهی سپاه 4 استان کشور منصوب شد و شهادتش هم مانند دوست و یاور خود شهید خلیفه سلطانی در حین مأموریت بود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات