۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۵۸۶۱۰

اعتراض رسانه‌های سعودی به شفاف‌سازی‌های جمال بن عمر

خبرگزاری رسا ـ در پی شفاف‌سازی‌های فرستاده سابق سازمان ملل در یمن، درباره حقایق پشت پرده اقدامات مغرضانه عربستان، رسانه‌های وابسته به آل سعود شدیدا نسبت به این موضوع اعتراض کردند.
جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل در يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، احاطه اطلاعاتی جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن موجب بحث و جدل در بسیاری از محافل و مجامع سیاسی بین المللی و عربی شد. رسانه‌های عربستانی نیز هجمه سنگینی از اعتراضات را نسبت به این موضوع به راه انداخته و تبلیغات سوئی علیه وی کردند.

 

دستگاه‌های سیاسی وابسته به عربستان که در یمن فعالیت می‌کنند نسبت به آگاه سازی‌های بن عمر اعتراض کردند و آن‌را عاری از صحت دانستند.


در همین راستا، برخی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به قطر وعربستان مانند الجزیرة و العربیة نیز در برابر شفاف سازی‌های بن عمر تاب نیاورند و زبان به اعتراض و تکذیب گشودند.


گفتنی است تمام این رسانه‌ها در زمان زمامداری بن عمر از وی حمایت کرده و از او می‌خواستند که ضمن خروج علی عبدالله صالح از صحنه سیاسی یمن، حزب مردمی انصارالله را به عنوان نیروهای شورشی خطاب کرده و اقدامات این حزب را محکوم کند.

 

جمال بن عمر پس از استعفا از منصب خود به برخی حقایق پشت پرده اقدامات عربستان برای نافرجام ماندن راه حل‌های سیاسی بحران یمن اشاره کرد و اظهار داشت: این عربستان بوده است که با نفوذ و اقدامات تفرقه انگیز نگذاشت بحران یمن از طریق گفت‌وگوی یمنی، یمنی حل وفصل شود.


 سازمان ملل نیز نتوانست اظهارات اخیر بن عمر را محکوم کند و یا در مورد شفاف سازی‌های او حکمی صادر کند؛ چرا که صحبت‌های وی کاملا مستند به مدارک و اسناد موثقی است که او در دوران فعالیت خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در اختیار داشت./1321/ب902/ک

ارسال نظرات