۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۵۸۵۵۹

انتشار کتاب «حج در اندیشه امام خمینی» در عراق

خبرگزاری رسا ـ کتاب «ابعاد الحج فی فکر الامام الخمینی رحمة الله علیه» به همت رایزنی فرهنگی ایران در بغداد چاپ و منتشر شد.
         کتاب «ابعاد الحج في فکر الامام الخميني رحمة الله عليه»
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در عراق اقدام به انتشار کتاب «ابعاد الحج فی فکر الامام الخمینی رحمة الله علیه» تألیف «علی عبید بغدادی» با شمارگان پنج هزار نسخه کرده است.

 

این کتاب دارای مطالبی همچون «بعد فقهی حج؛ شاخص‌ترین ارکان حج ابراهیمی» و «جنبه عرفانی و معنوی حج، روح و هدف حج ابراهیمی» است.

 

در بخشی دیگر از این اثر فرهنگی، «نقش حج در تربیت اخلاقی و رشد روانی حج گزاران» و «بُعد سیاسی حج و تأثیر آن در وحدت و انسجام امت اسلامی» آمده است.

 

«بررسی تأثیرات ابعاد اجتماعی حج در جامعه اسلامی»، «نقش حج در ارتقا و تعالی هنجارهای فرهنگی ملل مسلمان»، «تأثیر حج در شکوفائی اقتصادی فردی و عمومی مسلمانان» و «حج نماد انسجام و وحدت و قدرت مسلمانان در مقابل دول کفر» از دیگر مطالب این کتابچه به شمار می‌رود.

 

 از فعالیت‌های پژوهشی رایزنی فرهنگی ایران در عراق، می‌توان به به آماده‌سازی و انتشار ده‌ها جلد کتاب، کتابچه، جزوه، مقاله، مجله، هفته‌ نامه اشاره کرد./998/د101/ی

ارسال نظرات