۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۵۸۱۵۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

جوانان تنها به دنبال مدرک نباشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با بیان اینکه داشتنِ جوهره کار مهم‌تر از اخذ مدرک تحصیلی است، گفت: اگر جوانی که مدرک می‌گیرد، اهل کسب و کار نباشد تحصیل او بی‌فایده است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری، گفت: شهید مرتضی مطهری ابرمردی بود فرزند برومند امام خمینی، سید احمد آقا اذعان می‌کرد که مقام و جایگاه ایشان نزد امام بالاتر از فرزندان ایشان است.

 

وی ادامه داد: امام راحل، شهید مطهری را پاره تن خود می‌دانست همانطور که پیامبر اکرم سلمان را از اهل بیت خود می‌دانستند رهبر معظم انقلاب آثار قلمی این شهید بزرگوار را تفکر و اندیشه انقلاب قلمداد کردند.

 

آیت الله سلیمانی، شهید مطهری را شخصیتی برجسته در همه علوم انسانی دانست و بیان کرد: علامه مطهری به سبب سعی و تلاش فراوانی که داشت به مقامی والا در جامعه اسلامی دست پیدا کرد ایشان مفسری نامور در حیطه قرآن، عارف در علم عرفان، فیلسوف در علم فلسفه و حکیمی پرآوازه در علم حکمت بودند او دارای دلی دلباخته به قرآن، جانی سرسپرده قرآن و تفکری وابسته به قرآن کریم بود او تنها فردی بود که تمام آثار قلمی او مورد تأیید امام راحل قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: مطهری از نگاه امام یک متفکر، فیلسوف و فقیه عالی‌مقام بود که عمر خود را در راه اسلام صرف کرد رهبر معظم انقلاب نیز او را از لحاظ اخلاق شخصی فردی ممتاز، باصفا و عنصری روشن‌فکر و روشن‌ضمیر، عادل، متین و پخته معرفی کرده است و او به عنوان معلمی نمونه و الگو شناخته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در توصیف شرایط معلمان استان، اظهار داشت: معلمی کاری بزرگ، ظریف و البته سخت است این قشر از خدمت‌گزاران جامعه ما در سیستان و بلوچستان وظیفه سخت‌تری را بر عهده دارند ما در هیچ جای کشور سراغ نداریم که معلمان مورد هجمه اشرار قرار بگیرند اما در این استان سینه معلمی که سلاحش گچ و قلم بود، محل نشست سرب داغ شد باید به این عزیزان تبریک ویژه عرض کنیم.

 

وی افزود: معلمی کار عظیم و پیچیده‌ای است زیرا معلم باید همزمان در کلاس درس چند نوع رفتار متناسب با گرو‌ه‌های مختلف دانش‌آموزان را بروز بدهد معلم هنرمندی بی‌ادعا است که پیامبر اکرم از آن مانند پدر خود و امیر مؤمنان از آن به عنوان مولا و ارباب خود یاد کرده است.

 

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کار و کارگری از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: دین ما آفرینش زمین را در راستای تأمین منافع انسان می‌داند انسان باید در سایه کار و تلاش و فعالیت، طبیعت را به تسخیر خود درآورد.

 

وی عنوان کرد: ما مکتبی داریم که همواره ما را به کار دعوت می‌کند این مکتب تا جایی به کار و کارگری احترام گذاشت که پیامبر آن بر دستان کارگر بوسه می‌زد و می‌گفت جای این دست‌ها در بهشت است کجای اسلام بیکاری را سفارش کرده است؟!

 

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: خود را به کار محدود در زمانی کوتاه مقید نکنیم جوهره کار باید به بدن انسان بازگردد طوری نباشد که مسؤول کارخانه سنگ‌بری جهت آوردن کارگر افغانی خواهش کند در کشور ما کار نیست یا کارگر نیست؟! اگر کاری وجود ندارد چگونه کارگران سایر کشورها در ایران کار می‌کنند؟!

 

وی با بیان اینکه داشتنِ جوهره کار مهم‌تر از اخذ مدرک تحصیلی است؛ تأکید کرد: جوانی که مدرک می‌گیرد به دنبال میز و صندلی است خانواده او هم از اینکه فرزندشان از فلان دانشگاه در فلان نقطه دورافتاده مدرک دارد، خوشحال هستند اما این اگر این فرزند اهل کسب و کار نباشد تحصیل او بی‌فایده است افراد بسیاری هستند که مدرک ندارند اما کارگاه تولیدی دارند و چندین نفر را هم به کار گرفته‌اند بنابراین جوهره کار مهم است نه مدرک.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اشاره کرد: هرکس که عرصه‌ای برای کار و فعالیت در زمینه‌های مختلف کشاورزی و صنعت دارد باید برای شکوفایی آن تلاش کند ژاپنی‌ها در پشت بام خانه خود کشاورزی می‌کنند اما ما در حیاط منزل خود نمی‌توانیم کشاورزی کنیم بنابراین باید تکانی به خود بدهیم./831/پ202/ب4

ارسال نظرات