۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۵۸۰۷۷
آیت الله مسعودی علوی:

بی نیازی از دیگران موجب عزت انسان می شود/ جوانان قدر جوانی خود را بدانند

خبرگزاری رسا‌ ـ عضو هیإت امنای مؤسسه در راه حق گفت: اگر دنبال عزت هستید خود را از دیگران بی نیاز کنید و چشم به مال، ثروت و مقام دیگران نداشته باشید و برای ثروت کسی برای او تعظیم نکنید، چرا که اگر انسان روحیه غنی داشته باشد، از ثروتی بالاتر از دریاها برخوردار است.
آيت الله حاج سيد اسدالله مسعودي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید اسدالله مسعودی علوی، عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق، عصر پنج شنبه در جمع زائران حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که ماه رجب ماه استغفار است، گفت: در اعمال ماه رجب بر ذکر استغفار بسیار سفارش شده است.

 

وی افزود: در روایات آمده است که لا اله الا الله بهترین ذکر و استغفار بهترین دعا است، از این رو شایسته است این ذکر را در شب های ماه رجب بر زبان جاری کنیم تا روح انسان با توحید عجین شود و زبان به ذکر عادت کند.

 

آیت الله مسعودی علوی با اشاره به این که در برگزاری جلسات باید به وقت افراد احترام گذاشت، گفت: در جلسه ای که حدیث از ائمه اطهار(ع) گفته شود، وقت به بطالت نگذشته است، چرا که دستور زندگی انسان ها در احادیث بیان شده است.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق با سفارش به از دست ندادن اوقات پر برکت ماه رجب، گفت: در ایام اعتکاف باید به عبادت پرداخت و از آن لحظات معنوی و روحانی حداکثر استفاد را کرد، از این رو باید توجه داشت که خواب و سکوت هم در اعتکاف عبادت است و نباید در آن ایام به اموری که ما را از یاد خدا باز می دارد مشغول شد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این که کسانی که روزه واجب بر گردن دارند نمی توانند روزه مستحبی بگیرند، افزود: نذر شرعی باید با خواندن صیغه همراه باشد که غیر از این نذر شرعی محسوب نمی شود.

 

سفینه البحار شیخ عباس قمی بسیار ارزشمند دانست

به گفته وی، روزه گرفتن در ایام اعتکاف، شرط است و می توان در آن ایام روزه واجب نیز گرفت که در روز سوم روزه گرفتن بر شخص معتکف واجب می شود و در صورتی می توان در مسافرت روزه گرفت که در وطن نذر روزه گرفتن کرده باشید.

 

وی با اشاره به این که جبرائیل به پیامبر اسلام(ص) فرمود در آخر زندگی مرگ است، تأکید کرد: انسان نباید مرگ و خداوند را لحظه ای از ذهن دور کند، چرا که رفتن از دنیا اتفاقی است که بدون شک برای همه رخ می دهد.

 

آیت الله مسعودی علوی گفت: انسان تا توان انجام امور معمول زندگی را دارد باید به نحو احسن از اوقات زندگی استفاده کند، از این رو شایسته است انسان در عمر خود از اوقات و توانایی خود استفاده خیر کند.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق کتاب سفینه البحار شیخ عباس قمی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: بحار الانوار مرحوم شیخ عباس قمی 110 جلد و هر جلد حدود 700 صفحه دارد که این کتب نشان می دهد ایشان از تمام اوقات زندگی خود به نحو احسن استفاده کرده است.

 

ارزش وقت از طلا بالاتر است / بی نیازی از دیگران موجب عزت انسان می شود

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این که عمر عزیز است و ارزش وقت از طلا بالاتر است، گفت: جوانان باید قدر جوانی خود را بدانند، چرا که این مقطع بهترین فرصت برای برداشتن توشه ای برای آخرت است.

 

وی با اشاره به این که سفارش شده است در زمان خوشحالی و ناراحتی به قبرستان بروید تا به فکر خدا باشید، افزود: پیامبر اکرم(ع) می فرماید که من دو واعظ ناطق و صامت برای شما در نظر گرفته ام که واعظ ناطق قرآن و واعظ صامت قبرستان و مرگ است که حرف نمی زنند، اما انسان را موعظه می کنند.

 

آیت الله مسعودی علوی گفت: عظمت انسان در سحر خیزی است، از این رو نباید در دام سرگرمی های معمول امروزه اسیر شویم، بلکه باید در دل شب سر به سجده گذاشت و در برابر خداوند اظهار خضوع و خشوع کرد.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق گفت: اگر دنبال عزت هستید خود را از دیگران بی نیاز کنید و چشم به مال، ثروت و مقام دیگران نداشته باشید و برای ثروت کسی برای او تعظیم نکنید، چرا که اگر انسان روحیه غنی داشته باشد، از ثروتی بالاتر از دریاها برخوردار است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات