۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۵۷۳۱۶
فرستاده سابق سازمان ملل در یمن:

ادعاهای منصور هادی درباره دخالت ایران در یمن عاری از صحت است

خبرگزاری رسا ـ فرستاده سابق سازمان ملل در یمن ادعای آمریکا، عربستان و منصور هادی را مبنی بر دخالت ایران در امور یمن رد کرد و افزود که عربستان برای عقب نگه‌داشتن انصارالله از صحنه سیاسی عملیات طوفان قاطع را به راه انداخته است.
جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل در يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه‌های آمریکایی با انتشار سخنانی از جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل در یمن مرتبط با موضوع تجاوز عربستان به این کشور، سخنان وی را غافلگیر کننده توصیف کردند.

 

روزنامه‌های آمریکایی نوشتند که جمال بن عمر در گفت‌وگو با خبرنگارها گفته است که عملیات نطامی عربستان در یمن با عنوان "طوفان قاطع" تنها به منظور عقب نگه‌داشتن حزب مردمی و انقلابی انصارالله یمن از صحنه سیاسی این کشور بوده است.


وی با اشاره به سه سال عهده‌داری نمایندگی سازمان ملل در یمن گفت: با اطلاعات کامل و شاملی که در اختیارم بود به طور قطع می‌گویم که ادعاهای منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن در باره دخالت ایران در امور این کشور ادعایی واهی است و هیچ سند و مدرکی ندارد.

 

گفتنی است این بیانات از زبان یک مقام مسوول بین المللی در یمن دقیقا برخلاف ادعاهای آمریکا و عربستان در مورد دخالت ایران در یمن است. همچنین می‌توان گفت دلیل استعفای وی نیز همین تصریحاتی است که بر خلاف مسیر توطئه افکنی و فتنه افروزی‌های آمریکا و هم‎‌پیمانان وی در منطقه بوده است./1321/ب903/ک

ارسال نظرات