۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۴۴۱

خطیبان جمعه عربستانی قطعنامه شورای امنیت علیه یمن را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ در خطبه‌های نماز جمعه در مناطق شیعه نشین عربستان، خطیبان جمعه قطعنامه ضد یمنی شورای امنیت را محکوم کرده و آنرا ظالمانه توصیف کردند.
مساجد عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، در پی صدور قطعنامه ظالمانه شورای امنیت علیه مردم یمن و تحریم شخصیت‌های بارز جنبش‌های مردمی مانند عبدالملک حوثی، امروز خطیبان جمعه مساجد، در مناطق شیعه نشین عربستان این قطعنامه را محکوم کرده و آنرا ظالمانه توصیف کردند.

 

ایشان در خطبه‌های پیش از نماز خود اعلام کردند: آنچه از شورای امنیت به عنوان یک سازمان بین المللی برای تامین امنیت ملت‌ها توقع می‌رود این است که قطعنامه‌ای در جهت تزلزل امنیت یک کشور مستقل صادر نکنند؛ اما متاسفانه شاهدیم که این شورا علاوه بر متوقف نکردن اقدامات تجاوزکارانه سعودی، از این تجاوز آشکار و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع یمن حمایت کرده است.

 

این در حالی است که بر همگان روشن است دیگر عملیات نظامی برای حل بحران‌های منطقه ای کارساز نبوده و تنها راه حل سیاسی باید در پیش گرفته شود.

 

خطبای نماز جمعه خطاب به مردم یمن از آنان خواستند تا ضمن استقامت در تقابل با تجاوز آل سعود، هوشیاری خود را در برخورد با فتننه‌های فتنه افروزان خارجی و داخلی از دست ندهند و یک لحظه از اختلاف افکنی‌های آل سعود و ایادی آنها در داخل یمن غافل نشوند.

 

ایشان تنها راه مقابله با این اقدامات را وحدت و یکپارچگی داخلی دانسته و افزودند: برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های متجاوز باید متحد بود و نگذاشت میان نیروهای موجود تفرقه و جدایی بیفتد.
 
همچنین خطیبان جمعه مساجد عربستان در مناطق شیعه نشین اقدام جنایتکارانه القاعده در سربریدن 15 سرباز یمنی در استان شبوه را به شدت محکوم و تصریح کردند این افراد تنها به دنبال خدشه وارد کردن بر وجهه دین مبین اسلام هستند.

 

در پاین این خطیبان خطاب به شرکت کنندگان درائتلاف سعودی ضد یمن گفتند که بر شما پوشیده نیست که ریختن خون یک مسلمان چه جنایت بزرگی است و حال ببینید که با شرکت در این ائتلاف ظالمانه دستتان به خون صدها مسلمان بی‌گناه آغشته شده است./1321/ب901/ک

ارسال نظرات