۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۵۵۳۴۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ریشه آبادانی مسجد در ایمان اهل مسجد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در آیات و احادیث داریم که آبادی مساجد زمانی حاصل می شود که اهل آن مساجد به خداوند و روز رستاخیز ایمان داشته باشند بنابراین ایمان اهل مسجد چیزی است که آبادانی مساجد از آن ریشه می‌گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین شب گذشته بیست و هفتم اردیبهشت در مراسم نخستین حضور خود به عنوان امام جماعت دائم مسجد  امام خمینی(ره) که با حضور مسؤولان استانداری، شورای نگهبان، شورای شهر و سایر مسؤولان برگزار شد، گفت: در آیات و احادیث داریم که آبادی مساجد زمانی حاصل می شود که اهل آن مساجد به خداوند و روز رستاخیر ایمان داشته باشند بنابراین ایمان اهل مسجد چیزی است که آبادانی مساجد از آن ریشه می‌گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که عمران و آبادی مساجد می تواند در دو بعد صورت گیرد، ابراز کرد: یک بعد این عمران ساخت بنا و سازه مسجد و تامین امکانات آن مانند میکروفن و سایر ادوات است و یک بعد دیگر آن این است که مساجد ما محل برکت و خیر باشد که این مورد بسیار مهم تر و ضروری تر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: برای انجام هر کاری در هر پیشه و صنعتی گذشته از تخصص و تبحر، نیازمند لیاقت خدمت در آن پیشه و شغل هستیم و در این بین لیاقت و توفیق خدمت نیز با دعای مردم عاید ما می شود.

 

باید آبرو و کرامت همه انسان ها در مساجد محفوظ و ایمن باشد

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که باید آبرو و کرامت همه انسان ها در مساجد محفوظ و ایمن باشد گفت: باید در مساجد خود بگونه ای رفتار کنیم که حتی اگر برخی انسان ها کسانی باشند که از آبخوری مسجد استفاده می کنند باز هم باید از نظر مسجد و مسجدی دارای کرامت و احترام باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه افزود: انسان ها معصوم نیستند و ممکن است از آنها اشتباهی سربزند اما این نباید بهانه ای باشد که کرامت آنها را زیر سوال ببریم و بلکه برعکس باید احترام به دیگران را به ویژه در مساجد سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.

 

حق مسجد تنها نماز خواندن نیست

 

وی با اشاره به چشم انداز مسجد امام خمینی(ره) نیز بیان کرد: امیدواریم که این مسجد پایگاه مهمی برای نشر معارف قرآن و نهج البلاغه و نیز یکی از مراکز فعالیت های سیاسی و دینی و نه سیاست بازی باشد.

 

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) در پایان گفت: باید بدانیم که حق مسجد تنها نماز خواندن نیست بلکه اهالی واقعی یک مسجد کسانی هستند که در کار و زندگی خود اهل انصاف، تقوا، مهربانی و سایر اوصاف پسندیده هستند./955/پ203/ب4

ارسال نظرات