۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۷۹۷
آیت الله طبرسی:

بی توجهی به الگوهای دینی موجب تزلزل هویت زن در دنیای غرب شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که بی‌هویتی زن غربی به‌دلیل بی‌توجهی به الگوی اسلام است، گفت: اما زنان مسلمان به‌دلیل بهره‌گیری از سیره عملی حضرت زهرا(س) امتیاز ویژه نسبت به زنان غربی دارند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرگزاری خبرنگار رسا در نکا، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار نکا با گرامیداشت ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته زن و مادر و گرامیداشت میلاد با برکت امام خمینی(ره) از فاطمه زهرا(س) به عنوان بانوی ملکوتی و سماواتی نام برد که زندگی سراسر نور و برکت این بانو باید سرمشق همه آحاد جامعه باشد.

 

وی افزود: بی‌هویتی زن غربی به‌دلیل بی‌توجهی به الگوی اسلام است، اما زنان مسلمان به‌دلیل بهره‌گیری از شیوه رفتار حضرت زهرا(س) امتیاز ویژه نسبت به زنان غربی دارند و زنان و مردان جامعه ما باید برای این ارزش به خو ببالند که در چنین جامعه ای زندگی می کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تبریک سالروز میلاد امام خمینی(ره) نیز اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مانند پیشوای خویش پیامبر اکرم(ص) بر حفظ کرامت انسانی زن تأکید داشته و دارند و در مواضع خویش برای حفظ کرامت انسانی بانوان ارزش ویژه‌ای قائل بودند.

 

آیت الله طبرسی گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی نمونه در ولایتمداری، رعایت حقوق دیگران و اسوه مهم در خصوصیات و رفتارهای مختلف فردی و اجتماعی بود که باید با مطالعه در سیره فاطمی زندگی خود را فاطمی و اهل بیتی کنیم و مسؤولان در ارائه خدمت به مردم و رعایت حقوق دیگران نیز به این مهم توجه کنند.

 

وی درادامه یادآور شد: شهر نکا از جمله شهرهای صنعتی و جوان مازندران است که نسبت به برخی از شهرهای قدیمی استان جوان به‌شمار می‌آید و به همین دلیل مسؤولان شهری باید با همت بیشتری در جهت رفع مشکلات گام بردارند و در رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم تلاش کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: مشکلات و در همه شهرها و مناطق مختلف استان وجود دارد و رفع این مشکلات و معضلات در گرو تلاش همه‌جانبه مسؤولان و همکاری و همراهی مردم است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که با استقرار ادارات مختلف در شهرستان نکا و شکل‌گیری کامل فرمانداری، شهر از نظر اداری مشکلی ندارد و در ادامه راه نیازمند رفع مشکلات بودجه‌ای و توافق از سوی شورای شهر برای رفع مشکلات است.

 

رییس شورای شهر نکا نیز در سخنانی با اشاره به آلایندگی های متعدد برای این شهر گفت: مردم روستاهای آبلو، گلبستان و روستاهاهای اطراف از این موضوع رنج می برند و علیرغم رفع بخی از آلایندگی های سیمان نکا، همچنان برخی آلایندگی ها وجود دارد و مشکلات بطور کامل رفع نشد.

 

وی با انتقاد از مسؤولان شهرستان بهشهر در رابطه با لغو و ابطلال پرونده ساخت کشتارگاه نکا بیان داشت: متاسفانه مسؤولان بهشهری با مکاتبه و اعمال نفوذ، پایان سال گذشته پرونده کشتارگاه نیمه صنعتی شرق مازندران در نکا را ابطال کردند تا برای کشتارگاه بهشهر مجوز بگیرند که این مسأله باید رسیدگی شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات