۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۵۳۹۵۷
آیت الله نوری همدانی:

شکست عربستان در یمن حتمی است/ حادثه فرودگاه جده با جدیت پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی حمله نظامی آل سعود و هم پیمانان آن به یمن را محکوم و تاکید کرد که یقنیا عربستان سعودی در این تجاوز آشکار شکست خواهد خورد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بعد از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ های فرقه ای که دنیای استکبار به سرکردگی داعش و دیگر جریانات تکفیری از جمله بوکوحرام به راه انداخته است، گفت: این جریانات تنها نام و عنوان شان با یکدیگر متفاوت است اما در اصل یک خط فکری و یک هدف را دنبال می کنند.

 

این مرجع تقلید افزود: آن گونه که از حرف های مقامات و مفتی های عربستان سعودی بر می آید به دلیل این که آنها مذهب حنبلی و تکفیری دارند، کشتن شیعیان را بر خود واجب می دانند؛ آنها تخریب و نابود کردن شیعه را وظیفه خود می دانند؛ سرمایه گذاری عربستان، کویت و قطر در همین راستا است.

 

این مرجع تقلید درمورد انگیزه عربستان برای حمله به یمن، گفت: برای سعودی ها سنگین است که پیروان مکتب اهل بیت پیشرفت کنند؛ به همین دلیل برای آینده خود احساس خطر کرده اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که یمن در تاریخ سابقه درخشانی دارد، گفت: قرآن نیز یکی از کارهای یمنی ها بیان می فرماید؛ نصاری نجران از یمن آمده اند و در روایات نیز فرمایشات بسیاری در مورد مردم یمن و تحولات این کشور آمده است.

 

وی افزود: علمای بزرگی از یمن برخاسته اند، اینها انسان های مجاهد، شجاع و غیور هستند و یقینا در برابر متجاوزان خواهند ایستاد و آنها را تنبیه و مجازات خواهند کرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم حمله آل سعود و برخی از کشورهای مزدور منطقه به یمن را محکوم کرد و شکست عربستان سعودی و هم پیمانان این کشور را حتمی دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به رقم های پیشنهادی آل سعود به کشورهای مختلف برای همراهی آنها در جنگ با یمن، ابراز داشت: این کشورها به دنبال پول هستند و به همین دلیل حاضرند برای عربستان هر کاری انجام دهند؛ وضعیت دنیای اسلام را در شرایط کنونی بسیار حساس است.

 

وی با اشاره به هتک حرمت دو زائر ایرانی در فرودگاه عربستان، گفت: این برای ما بسیار ننگ است که افرادی را برای عمره بفرستیم و چنین برخوردی با آنها شود؛ مسؤولان ذیربط باید به گونه ای عمل کنند که شرف و کرامت مردم خدشه دار نشود و باید با مشورت بزرگان اقدام شایسته ای در این باره صورت داد./928/پ202/ج

ارسال نظرات