۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۵۳۳۵۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ احسان و نیکوکاری ریشه در اعتقادات دینی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا اهتمام ارزنده و شایسته ای در راستای کمک به نیازمندان و مستمندان در جامعه وجود داشته باشد.
امام جمعه آمل امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان این که کمیته امداد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: خدمات ارزشمندی از سوی این مجموعه در راستای خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه صورت می گیرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر ضرورت رسیدگی به امور مستضعفان جامعه تأکید داشتند و به همین دلیل نیز دستور ایجاد کمیته امداد را دادند.

 

وی با تاکید بر این که فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا اهتمام ارزنده و شایسته ای در راستای کمک به نیازمندان و مستمندان در جامعه وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آمل، فرهنگ احسان و نیکوکاری را یکی از ارزش های ارزنده و والای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بی تفاوتی نسبت به همنوع ویژگی انسان مؤمن نیست بلکه یک انسان با تقوا نسبت به همنوع خود احساس تکلیف و وظیفه می کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان باید از فرصت های زندگی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کند، گفت: باید یاریگر نیازمندان بوده و به همنوعان خود به نحوی ارزنده توجه داشته باشیم که ثمرات و برکات بسیاری دارد.

 

تیمور طهماسب پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در این دیدار با بیان این که کمیته امداد در بخش های مختلف به مددجویان خدمات ارائه می کند، گفت: تاکنون هشت هزار و 500 دانشجوی تحت حمایت این نهاد فارغ التحصیل شدند.

 

وی افزود: در سال 93 با هدف آشنایی خانواده کمیته امداد و جوانان با نحوه ورود و چگونگی کار و تدریس و فراگیری علم در حوزه علمیه، بازدیدهایی از حوزهای علمیه توسط دانش آموزان به عمل آمد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی به افراد و خانواده های نیازمند و انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی و تامین وسایل آموزشی و کمک آموزشی لازم و تعمیق باورهای دینی یکی از وظایف کمیته امداد است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات