۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۲۷۴۷
امام جمعه اهر:

همدلی و همزبانی مسلمانان مبنای قرآنی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس مصداق همدلی و همزبانی دولت و ملت علیه متجاوزان بعثی بوده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: نامگذاری امسال نیز نشأت گرفته از آینده‌نگری، تدبیر و مدیریت عالی رهبر انقلاب اسلامی است.


وی با بیان این‌که نگرش جناحی و گروهی نسبت به توصیه رهبری درست در خلاف جهت همدلی و همزبانی ملت و دولت است، خاطرنشان کرد: ملت و دولت همه در راستای اعتلای نام مقدس اسلام و تشیع تلاش دارند و همه ما دشمن مشترکی داریم که بایستی برای غلبه بر توطئه و فتنه آنان تلاش کنیم و یکدل باشیم.


امام جمعه اهر یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای تحقق شعار سال را همدلی و همزبانی زیر سایه ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: ولایت‌مداری در راستای تحقق شعار سال اصلی انکارناپذیر است، البته نباید تبعیت از ولایت فقیه، گزینشی باشد، بدین معنا که برخی رهنمودهای رهبر انقلاب مورد قبول و تبعیت قرار گیرد و برخی دیگر مورد غفلت واقع شود.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که دوران هشت سال دفاع مقدس مصداق همدلی و همزبانی دولت و ملت علیه متجاوزان بعثی بوده است، افزود: با همدلی و همزبانی که میان مردم از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان آن وجود داشت، حتی یک وجب از خاک کشور مورد تصرف قرار نگرفت، همین روحیه بعد از جنگ نیز ادامه یافت تا این‌که امروز به میزانی از عزت رسیده‌ایم که دشمن برای مذاکره درخواست می کند.


وی همدلی و همزبانی را تأکیدی دینی و قرآنی برای مسلمانان دانست و افزود: منظور رهبر معظم انقلاب اسلامی از شعار سال این است که جلوی سوء استفاده دشمنان که به دنبال تفرقه و اختلاف و در نهایت ایجاد نارضایتی بین مردم هستند، گرفته شود، تفرقه تنها به نفع دشمنان نظام است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ایجاد شکاف میان ملت و دولت را یکی از برنامه‌های محوری دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: پذیرش جایگاه والای ملت و توانایی‌های عظیم آن از سوی دولت و استفاده از این نیروی عظیم در مسیر پیشرفت کشور و حل مشکلات ضرورت عصر حاضر است.


حجت الاسلام حاجی‌زاده سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» را فرصتی گران بها برای مجموعه‌ قوای کشور و به ویژه دولت برای ایجاد وفاق ملی در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی نیز باید در راستای تحقق این مهم همراه دولت باشند./935/ت302/ب

ارسال نظرات