۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۲۶۸۰
در سالگرد شهادت حضرت فاطمه؛

خراسان شمالی غرق در ماتم و عزا شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، مراسم‌های عزاداری و سوگواری مردم مؤمن استان به این مناسبت، در هوایی بهاری برگزار شد.
مراسم عزاداري شهادت حضرت فاطمه در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز و شب گذشته همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در حالی که مساجد، حسینیه ها، تکایا، میادین، معابر و سر در مغازه ها و منازل مردم در استان خراسان شمالی سیاه پوش شده بود، آیین های عزاداری و سوگواری سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، در خراسان شمالی، استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها با حضور گسترده مردم برگزار شد.

 

دیشب مراسم های عزاداری و سوگواری مردم و عاشقان ائمه اطهار(ع) در مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها و دیگر اماکن مقدس شهرها و روستاهای مختلف استان خراسان شمالی با حضور روحانیان اعزامی ایام فاطمیه و با محوریت ائمه جمعه برگزار شد که در بجنورد، مرکز خراسان شمالی نیز محل محوری عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) و مسجد انقلاب این شهر بود.

 

صبح امروز نیز مراسم دسته روی و زنجیرزنی هیئات عزاداری در شهرها و روستاهای این استان به سمت مساجد محوری و امامزاده های هر منطقه برگزار شد.

 

مراسم دسته روی و سینه زنی و زنجیرزنی محبان حضرت زهرا(س) در بجنورد از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از محل مسجد حجت بن الحسن(ع) مرکز استان خراسان شمالی و میدان شهید بهشتی بجنورد به سمت حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

هیئات عزاداری و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی با عبور از خیابان های شهر به سمت حرم مطهر حرکت کرده و پس از رسیدن به این مکان مقدس، با حضور چند هزار نفر از عزاداران فاطمی، مراسم سینه زنی، زنجیرزنی و سوگواری سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) به صورت تجمیعی برگزار شد.

 

امروز همزمان با برگزاری مراسم سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) بجنورد، مراسم تشییع و تدفین پدر شهیدان محمدی نیز در این مکان مقدس برگزار شد، زین العابدین محمدی، پدر شهیدان محمدباقر و عبدالله محمدی روز گذشته دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهید خود پیوسته بود که مراسم تشییع این پدر دو شهید از ساعت 11 صبح از منزل وی به سمت حرم مطهر برادر امام رضا(ع) برگزار و پیکر وی در این مکان مقدس به خاک سپرده شد.

 

پایان بخش برنامه های سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) در بجنورد و حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) برپایی نماز جماعت در این مکان مقدس بود که با شرکت عزاداران اقامه شد.

 

در سایر شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی از جمله شهرهای شیروان، اسفراین، آشخانه، فاروج، گرمه، جاجرم، راز و ... نیز امروز برنامه‌های سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با دسته روی و سینه زنی عزاداران به سمت امامزاده ها و بقاع متبرک برگزار شد.

 

هدایت و مدیریت برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) در استان خراسان شمالی بر عهده روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه قم و مدارس علمیه بومی این استان بود.

 

بر اساس اعلام حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امسال در برگزاری مراسمات عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در این استان در مجموع بیش از 400 روحانی مبلغ اعم از ائمه جماعات، روحانیان اعزامی، مبلغان مستقر و طرح هجرت و ... مشارکت داشتند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات