۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۴۳۲
رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان:

کانون های فرهنگی هنری مساجد نباید وابسته به دولت باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس‌کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، کانون های فرهنگی هنری مساجد را کانون های مردمی دانست و تأکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد را نباید وابسته به دولت کرد.
حجت الاسلام رمضانعلي معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی رییس‌کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان سه شنبه شب در همایش نکوداشت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد درکانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان گفت: دولت ها برخی اوقات می توانند به کانون ها کمک کمک کنند، اما در برخی از اوقات به دلیل شرایطی‌که برکشور حاکم می شود نمی توانند کمک های خود را ادامه دهند.

 

وی با اشاره به این که برای کمک های مردمی حساب باز کنیم یاد آور شد: کانون ها اگر مردمی اداره شوند، چنانچه کمک های دولتی‌نیز قطع شود برای ادامه فعالیت های خود با مشکلی روبرو نخواهند شد، از این رو این موضوع باید در دستورکار کانون ها قرار داشته باشد.

 

امام جماعت مسجد مدیر مسجد است

 

حجت الاسلام معتمدی در ادامه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که امام جماعت مسجد، مدیر مسجد است گفت: در بین متولیانی که در مسجد کارهای فرهنگی را برعهده دارند در رأس همه آنها امام جماعت مسجد است که فعالیت های فرهنگی را باید مدیریت کند تا هماهنگ سازی، هم افزایی و تعامل در حد اعلای خودش قرار بگیرد.

 

وی افزود: کسی که می خواهد مدیریت فرهنگی در حوزه مسجد را بر عهده داشته باشد ابتدا خود و نگاه  او باید فرهنگی باشد و اگر سن بالایی هم داشته باشد باید بتواند با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کند و روحیات آنها را درک کنیم و به آنها میدان و مسؤولیت داده و ضمن تربیت و پرورش آنها، اجازه بدهند وارد میدان شوند.

 

به گفته وی، اگر برای کادر سازی، به جوانان در مساجد مسؤولیت و میدان داده شود می توان در آینده از آنها به عنوان مدیران کشور استفاده کرد.

 

رییس‌کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تأکید کرد: ما وقتی می توانیم جامعه سالمی داشته باشیم که مساجد فعال، پویا و به روز باشد، چون مسجد محور یک محله است و باید از هیأت مذهبی مسجد، هیئت امنا و پایگاه بسیج مسجد در فعالیت های فرهنگی ‌کمک گرفت.

 

وی افزود: تمام نهادهای اجتماعی فعال در مساجد که زیر سقف یک خیمه و یک محور که آن محور ولایت است و امام جماعت هم نماینده ولایت است باید فعالیت کنند.  

 

حجت الاسلام معتمدی یکی از راه های جذب جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی را فراهم کردن زمینه حضور مردم به ویژه جوانان در مساجد اعلام کرد.

 

وی افزود: به جرأت می توان گفت ظرفیت های که در کشور ایران است در هیچ کشوری نیست که این گونه به پای انقلاب خود ایستاده باشند و از آن حفاظت و پاسداری کنند و این نعمت های الهی است که در اختیار ما قرار گرفته است باید از آن حداکثر استفاده را داشته باشیم.    

 

رییس‌کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان یاد آور شد: امروز 20 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور راه اندازی شده است و در استان اصفهان نزدیک به 1700 کانو ن فرهنگی هنری راه اندازی شده است که از این تعداد 165 کانون در شهرستان کاشان فعالیت دارند.  

 

شایان ذکر است، همایش نکوداشت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و با همکاری امور کانون هیا فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان و با حضور مدیران مسؤول کانون ها، ائمه جماعت و رابطین و فعالان کانون ها در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات