۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۵۰۵۰۶
محسن رضایی:

اقتصاد مقاومتی را رها کرده و به موضوعات دیگری دلبسته ایم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ما اقتصاد مقاومتی را رها کرده‌ایم و به موضوعات دیگری دل بستیم، اظهار داشت: مدیریت جهادی چهار دستاورد دارد که توسط آنها می‌توانیم راه خوبی را طی کنیم.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین که ظهر امروز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به این‌که مدیریت جهادی یکی از محصولات مکتب اسلام است، گفت: اقتصاد مقاومتی در دامن اسلام متولد شده است.

 

وی با بیان این‌که نظریه مدیریت جهادی یک نظریه علمی است، اظهار داشت: شاید این نظریه فراتر از یک نظریه باشد و بتوان آن را یک مکتب به حساب آورد.

 

رضایی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی باید به سبک عملیاتی پیاده شود، اظهار داشت: مدیریت جهادی اولین باری که منصه ظهور رسید در صدر اسلام بود و نمونه آن غزواتی است که امام علی(ع) در آن شرکت داشتند که نبرد خیبر یکی از آن غزوات است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطر نشان کرد: ما تدبیر جنگ خیبر را در جنگ تحمیلی در عملیات‌های طریق القدس و کربلای 5 پیاده کردیم و نمونه‌ای از مدیریت جهادی را به همه مردم دنیا نشان دادیم.

 

وی با بیان این‌که مدیریت جهادی در سه دوره بعد از انقلاب انجام شد، تصریح کرد: مدیریت جهادی هم در حادثه انقلاب هم در مسأله امنیت بعد از انقلاب و هم در 8 سال دفاع مقدس توانسته دستاوردهای بزرگ و فوق العاده به وجود آورد.

 

رضایی در ادامه با اشاره به قدرت رژیم پهلوی در خاورمیانه، اظهار داشت: اکثر کشورهای دنیا پشتیبان رژیم منحوس پهلوی بودند ولی این رژیم توسط انسان‌های گمنام و مدیریت جهادی از پای درآمد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عدم اشتغال زایی و نداشتن مهارت مهار تورم اشاره کرد و افزود: راه حل مشکلات کشور و اشتغال‌زایی و مهار تورم اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان این‌که ما باید اقتصاددان تربیت کنیم، ادامه داد: کشور به نیروهای متخصص و جوان برای برون رفت از مشکلات موجود کشور نیاز دارد.

 

رضایی با تأکید بر این‌که ما اقتصاد مقاومتی را رها کرده‌ایم و به موضوعات دیگری دل بستیم، اظهار داشت: مدیریت جهادی چهار دستاورد دارد که توسط آنها می‌توانیم راه خوبی را طی کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ابراز داشت: پیشرفت سریع، کادرسازی فرهنگ سازی و نهادسازی از دستآوردهای مدیریت جهادی است.

 

وی ادامه داد: در 28 سال اخیر دولت ها همه راه‌های اقتصادی را امتحان کرده‌اند ولی چون در ریل نبودند به نتیجه نرسیدند.

 

رضایی در پایان انگیزه کار برای خدا را راز و رمز مدیریت جهادی دانست و خاطرنشان کرد:  هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی پیشرفت کاری را بگیرد که برای رضای خدا انجام می‌شود./922/پ202/ش

 

ارسال نظرات