۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۴۷۷
معاون تهدیب حوزه علمیه قزوین خواستار شد؛

خیزش جدی حوزه‌های علمیه در زنده کردن یاد شهدای روحانی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهدیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید خیزش جدی در زنده کردن یاد و خاطره شهدای روحانی داشته باشند تاکید کرد: مراجع عظام، علما، طلاب و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه و حتی نهادهای فرهنگی در این زمینه باید به صورت جدی کار کنند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهدیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در خصوص بی توجهی به جایگاه شهدای روحانی گفت: پس از جنگ شرایطی پیش آمد که فضای دنیایی بر جامعه حاکم و توجه همه به سمت کسب دنیا و تامین هزینه و ساختن آینده زندگی‌ها معطوف شد.

 

معاون تهدیب حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: شهدا در طول زندگی ما در غربت به سر می‌برند مگر این‌که یک فضای مناسبتی چون ایام دفاع مقدس و دهه فجر را داشته باشیم تا یادی از این شهدا در فضای جامعه ایجاد شود.

 

وی بیان داشت: پرداختن به شهدای روحانی نسبت به بقیه شهدا بسیار کمتر است و باید گفت این عزیزان در غربت خاصب به سر می‌برند و این مایه سرافکندگی برای جامعه ما و به خصوص طلاب و حوزه‌های علمیه است که در این زمینه کم کاری داشته ایم.

 

این کارشناس دینی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید خیزش جدی در زنده کردن یاد و خاطره شهدای روحانی داشته باشند تاکید کرد: مراجع عظام، علما، طلاب و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه و حتی نهادهای فرهنگی در این زمینه باید به صورت جدی کار کنند.

 

وی درباره میزان فعالیت‌ها‌ی صورت گرفته در راستای معرفی و شناساندن شهدای روحانی به عنوان الگو ابراز داشت: در این زمینه اقدامات لازم و کافی صورت نگرفته است و این موضوع جای تاسف برای جامعه مسلمان ما به خصوص قشر روحانیت دارد که به آن توجه لازم را ندارند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در اقدامات صورت گرفته بیشتر به ارایه‌ آمار‌ها اکتفا شده است؛ همچنین معرفی شهدای روحانی در ارگان‌ها‌ی خاصی صورت گرفته است و بسیاری از مردم از شهدا و نحوه‌ عملکرد و نقش آن‌ها در جنگ و حفظ اسلام اطلاع ندارند.

 

استاد حوزه‌های علمیه قزوین با بیان این‌که شهدا دارای وصیت نامه‌ها‌ی گران سنگی هستند که بیانگر اهداف آنان است، ابراز کرد: اما این توصیه‌ها معمولا مورد غفلت واقع شده‌اند و ما به آنها عمل نمی‌کنیم و بیشتر مواقع به خواندن آنها توجه نشان نمی‌دهیم.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: شناختن اسمی شهدا، راه مناسبی برای معرفی آنها نیست و به همین دلیل می‌توان گفت، در زمینه‌ معرفی شهدای روحانی اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است و این امر به عنوان یک امر فرهنگی بر زمین مانده است؛ چرا که پیگیری سیره و اهداف شهدا یکی از راه‌ها‌ی مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

 

وی در پایان گفت: متولیان فرهنگی جامعه، حوزه‌ها‌ی علمیه، سازمان‌ تبلیغات و صدا و سیما در زمینه‌ معرفی شهدا مسوول هستند و باید در این خصوص برنامه تولید کنند و طرح‌های مناسب ارایه دهند اگر با این وضعیت پیش برویم شرایط مناسبی برای نسل‌های آینده خود رقم نخواهیم زد./848/ت302/ی

ارسال نظرات