۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۴۸۹۱۸
در قالب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا؛

فراخوان دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فراخوان دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این استان منتشر شد.
جشنواره امام رضا

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتشار فراخوان دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان، اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بوده و شهریورماه سال 94 همزمان با دهه کرامت به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری 9 دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی و حضور فعال و مشتاقانه هنرمندان و دوست داران فرهنگ منور رضوی در خلق آثار و تولیدات ارزشمند ملهم از فرهنگ ناب و روشنگرانه رضوی دبیرخانه جشنواره را بر آن داشت که با تلاش مضاعف و اهتمام بیشتر سعی در برگزاری هرچه با شکوه تر جشنواره سراسری تئاتر رضوی کند.

 

ثابت قدم وحید ضمن تأکید بر تولید کیفی و محتوایی آثار نمایشی مطابق با شأن و ساحت مقدس رضوی، شخصیت و سیره و آموزه های ناب عالم آل محمد امام رضا(ع) و پرهیز از تولید آثار با موضوعات کلیشه ای از تمامی علاقمندان جهت شرکت در جشنواره دعوت کرد.

 

به گفته وی، مهلت ارسال نمایشنامه در بخش صحنه ای و آزاد به دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تا پانزدهم اردیبهشت 94، مهلت ارسال نسخه تصویری در بخش صحنه ای و ویژه 20 تیرماه 94، ارزیابی آثار از اول مرداد ماه 94 و زمان برگزاری جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت در شهریور ماه سال آینده خواهد بود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: علاقمندان می توانند جهت دریافت فراخوان و اخبار این جشنواره به آدرسkhorasanshomali.shamstoos.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 05842244115- 3-05842234412 تماس حاصل کنند.

 

ثابت قدم وحید در ادامه شناساندن اندیشه و آموزه های عمیق حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در قالب نمایش، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، تشویق تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی وهنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار را از جمله اهداف برپایی این جشنواره در استان دانست.

 

وی افزود: دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با رویکردهای شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا(ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی، تأثیر اندیشه و آثار امام رضا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن تأثیرات سیره امام رضا(ع) در زندگی انسان معاصر، تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی با محوریت فرهنگ رضوی(آداب و رسوم، آیین ها و...)، پرداختن به مفاهیم عالیه موضوعات نو و خلاق در فرهنگ رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه احادیث و روایات رضوی، زندگی و آثار اصحاب امام رضا(ع)، به تصویر کشیدن اندیشه ها و سیره علمی امام رضا(ع) در برخورد پیروان سایر ادیان و فرق و... برگزار می شود.

 

گفتنی است، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بزرگترین جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور است که به مناسبت میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی القعده موسوم به دهه کرامت برگزار می شود. دبیرخانه های موضوعی این جشنواره در تمام استان های کشور دایر بوده اما گستره برپایی جشنواره در سطح ملی است، بدین معنا که هموطنان از هر نقطه کشور می توانند در همه جشنواره ها شرکت کنند.

 

سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از بیست و پنجم مرداد تا چهارم شهریور ماه سال آینده در 31 استان کشور و 75 کشور جهان برگزار می شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات