۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۲۴۸۸۴۰

کنگره حضرت ابوالفضل کاشان و آران و بیدگل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره حضرت اباالفضل(ع) کاشان و آران و بیدگل، از برگزاری همایش تخصصی مقاله نویسی در شأن حضرت عباس(ع) با همکاری بسیج اساتید دانشگاهیان کاشان خبر داد.
جواد دهقاني آراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جواد دهقانی آرانی، دبیر کنگره حضرت اباالفضل(ع) کاشان و آران و بیدگل، سه شنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(ع) و آیین اختتامیه تقدیر از برندگان مسابقه ملی کتاب خوانی کنگره جهانی حضرت اباالفضل(ع) کاشان - آران و بیدگل، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) گفت: کنگره حضرت ابوالفضل(ع) کاشان و آران و بیدگل، از زمان مراسم افتتاحیه آن همزمان با روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) در 12 خرداد تاکنون در برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی سازنده و پرمحتوا آثار و برکات فراوانی داشته و دارد که نمونه آن قول همکاری، مسوول بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان مبنی بر اجرای همایش تخصصی مقاله نویسی در شان حضرت عباس(ع) در سطح دانشگاه های کشور است.

 

وی، چاپ کتاب ‹‹تشنه تر از آب›› در شان ساقی کربلا تألیف حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی، اجرای مسابقه ملی کتاب خوانی این کتاب، ترجمه این کتاب به دو زبان انگلسی و فرانسه از سوی سید علی شمس و زهرا سادات شمس نیا به صورت رایگان، راه اندازی سایت کنگره به آدرس www.abbas133.ir و سایت ثبت نام سربازان فرهنگی ابالفضل(ع) را نمونه ای از این برنامه های فرهنگی ذکرکرد.

 

به گفته وی، تعداد 72 نفر به تعداد یاران امام حسین(ع) از گروه سنی شیرخواره تا افراد مسن و تحصیلات ابتدایی تا دکترا در سایت سربازان فرهنگی اباالفضل(ع) ثبت نام کردند که برنامه های ویژه این افراد در آینده اعلام می شود.

 

دهقانی آرانی یاد آورشد: تبیین ابعاد شخصیتی باشکوه و عظمت حضرت اباالفضل العباس(ع) که بصیرت، فداکاری و ولایت مداری در اوج و راس شخصیت آن حضرت است هدف اصلی برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی از کتاب تشنه تر از آب است.

 

وی، نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج سبک زندگی اسلامی، معرفی مفاهیم ارزشی و شعائر اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه در سال اقتصاد و فرهنگ برشمرد.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت و تلاش منظم و برنامه ریزی شده کمیته های دهگانه کنگره گفت: مراسم اختتامیه نیز به همت کانون فرهنگی هنری همت مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا(ع) کاشان و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

 

دهقانی آرانی در ادامه با تقدیر از همکاری حجت الاسلام رحیمی امام جماعت و اعضای هیات امنای مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا(ع) کاشان و تمامی افراد و نهادهای حقیقی و حقوقی که طی این مدت با کنگره همکاری مادی و معنوی داشتند افزود: کانون و مسجد به عنوان دو پایگاه مستحکم فرهنگی و عبادی منشأ اقدامی ارزشی با محوریت اهل بیت(ع) خاصه حضرت اباالفضل العباس(ع) و برکات متعدد آن شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات