۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۴۵۳۷۳
از 15 بهمن‌ماه؛

ثبت‌نام آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس علمیه حوزه علمیه خراسان از 15 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 29 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
آزمون حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام شیردل ناصری نژاد، مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس علمیه حوزه علمیه خراسان، ضمن تبریک ایام دهه فجر، به نقش روحانیت در پیدایش انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما به روحانیانی نیاز داریم که همچون امام خمینی نقش ایفا کنند.

 

وی به تأثیر علمای حوزه علمیه خراسان در به ثمر رسیدن انقلاب اشاره و بیان کرد: در حوزه کهن خراسان شخصیت‌هایی همچون رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله واعظ طبسی و شهید هاشمی نژاد بودند که از پایه‌گذاران انقلاب از دهه 40 به شمار می‌روند و طبق اسناد ساواک، نقش اساسی در این عرصه داشتند.

 

ناصری نژاد با بیان این‌که امسال نیز همچون سال‌های گذشته آزمون ورودی طلاب حوزه علمیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: شروع ثبت‌نام سال جاری از 15 بهمن‌ماه آغازشده که تا 29 اسفندماه ادامه خواهد داشت همچنین امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌نام کنندگان از 20 تا 25 فروردین نیز وجود دارد.

 

وی، زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون را 4 خردادماه عنوان کرد و ادامه داد: پس از اعلام نتایج آزمون، مرحله مصاحبه خواهد بود که از 16 خرداد تا 5 تیر ادامه خواهد داشت؛ پس از انجام مصاحبه، اسامی قبول‌شدگان نهایی برای برادران 20تیر و خواهران 10 مرداد خواهد بود.

 

مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: از اول اردیبهشت تا روز برگزاری آزمون امکان دریافت کارت ورود به جلسه مهیا است؛ چهارم اردیبهشت‌ماه زمان برگزاری آزمون، شروع سال تحصیلی نیز اول مهرماه 94 خواهد بود.

 

وی بابیان این‌که این آزمون در 14 مرکز در سه استان خراسان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: درخواست می‌شود افرادی در این آزمون شرکت کنند که افرادی مستعد و باپشتکار هستند، افراد ماندگاری باشند که بتوانند انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنند زیرا هزینه تحصیل طلاب در مدارس علمیه از وجوهات شرعیه تأمین می‌شود و ناتمام گذاشتن تحصیل، اتلاف این وجوه خواهد بود.

 

ناصری نژاد به آمار ثبت نامی آزمون سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 12 هزار نفر ثبت‌نام صورت گرفت درحالی‌که تنها 3 هزار نفر ظرفیت در مدارس علمیه وجود دارد؛ حدود 120 حوزه علمیه در سه استان وجود دارد که 80 مدرسه برادران و بقیه خواهران است.

 

وی با اشاره به این‌که محدودیتی برای حضور داوطلبان دیگر استان‌ها در آزمون حوزه علمیه خراسان نیست، یادآور شد: برای داوطلبان خارج از مشهد شرایطی وجود دارد که ازجمله آن می‌توان به دارا بودن معدل بالای 18 اشاره کرد.

 

مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به ثبت‌نام همزمان دوره سفیران هدایت اشاره و اظهار کرد: سفیران هدایت دوره‌ای 5 ساله برای تربیت مبلغ است که طلاب این دوره پس از گذراندن دوره تبلیغی خود می‌توانند ادامه تحصیل داده و در سطوح حوزه علمیه به تحصیل بپردازند.

 

گفتنی است، داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به آدرس www.hozehkh.com اطلاعات تکمیلی را کسب کنند./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات