۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۴۵۰۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نامه رهبری به جوانان غرب با اسلام آمریکایی مقابله می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی زمینه روشنگری در مقابله با اسلام آمریکایی را در عرصه بین المللی فراهم می کند.
حجت الاسلام يعقوبي - يادواره شهدا بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، عصر پنج شنبه در دومین یادواره 835 شهید(امیران، سرداران و 14شهید گمنام) شهرستان بجنورد، با اشاره به نامه روشن گرانه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، اظهار کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب با شجاعت جوانان اروپا و آمریکا را خطاب قرار می دهد که اسلام را بدون واسطه و از سرچشمه آن بشناسید به این دلیل است که واسطه ها در انتقال اسلام ناب محمدی خیانت کرده اند.

 

وی با بیان این که این خیانت سبب به وجود آمدن اسلام آمریکایی شده است، اضافه کرد: نامه رهبر معظم انقلاب تفاوت های اسلام ناب با اسلام آمریکایی را به جوانان غربی نشان می دهد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی زمینه روشن گری در مقابله با اسلام آمریکایی را در عرصه بین المللی فراهم می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: حضور آگاهانه و با بصیرت ملت، باعث صدور پیام انقلاب به جهان غرب و اثرگذاری بیشتر آن خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری یادواره 835 شهید بجنورد، بر پیروی از آرمان های شهدا و انقلاب تأکید کرد.

 

وی با یادآوری برخی بیانات مسؤولان مبنی بر این که راه آرمان ها از منافع ما جدا است، خاطرنشان کرد: آرمان ها با منافع تداخلی ندارند چرا که آرمان ها منافع را تشکیل می دهد و هرگاه منافع با آرمان ها همسو باشد رسیدن به آن منافع نیز برای ملت لذت بخش است.

 

رییس ستاد یادواره شهدای بجنورد با یادآوری کلام امیرمؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه، شهادت را جایگاه شکرگزاری دانست و افزود: شهدا با فروختن دنیا به آخرت مسیر خود را در راه حق به زیبایی پیموده به سعادت رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شهدا ذخایر و گنجینه های عالم بوده و خداوند در طول زمان از گنجینه اش به ملت ها کمک می کند چرا که شهادت جایگاه مژدگانی دادن و جایگاه شکر بوده و به همین دلیل نیز می بایست به خاطر این نعمت از خداوند سپاسگزار بود.

 

وی با اشاره به ویژگی های شهدا که در نهج البلاغه از سوی امام علی(ع) ذکر شده است، گفت: شهدا کسانی بودند که از مرگ هراسی نداشته و با آن پیمان بسته بودند و در اقامه واجبات دین پیشتاز و به احکام و ارزش های معنوی و الهی پایبند بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ارتباط و انس با قرآن، از میان برداشتن بدعت ها و نمایش اسلام ناب محمدی از دیگر ویژگی های بارز شهدا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: شهدا کسانی بودند که به رهبر خود اطمینان داشته و پیرو فرمانده خود بودند و در این مسیر بهانه و توجیهی نمی آوردند.

 

به گفته وی، در زمان امام عده ای بودند که کاری برخلاف فرمان ایشان انجام می دادند و کارشان را این گونه توجیه می کردند که حکم امام ارشادی بوده و مولوی نبوده است در حالی که شهدا احکام ارشادی امام شان را نیز مولوی تلقی می کردند و در عمل کردن به فرمان رهبر خود لحظه ای درنگ نمی کردند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات