۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۴۴۵۰۳
آیت الله شبستری:

دستاوردهای نظام نباید با اقدامات نادرست برخی مسؤولان زیر سؤال برود/ هدف دشمن تحریف تاریخ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نباید با برخی گفتارها و اعمال نادرست از سوی مسؤولان زیر سؤال برود، گفت: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و جانباز است و به سادگی حاصل نشده که عده‌ای بخواهند با برخی سخنان دشمن‌پسند آرمان‌هایش را پایمال کنند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که نخستین گام برای انقلاب اسلامی ایران از سال 42 آغاز و در نهایت 22 بهمن 57 به پیروزی رسید، اظهار داشت: در این مسیر پرفراز و نشیب؛ نقش روحانیت مجاهد و حضور در صحنه ملت بسیار تعیین‌کننده بود.

 


وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان از عمق اعتقادات دینی و مذهبی ملت ایران دارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی اکثریت قاطع ملت و رهبری امام راحل؛ رژیم دو هزار و 500 ساله سلطنتی را سرنگون و حکومت اسلامی و مردمی را بنا نهاد، نظامی که امروز الگویی برای دیگر کشورهای منطقه شده است.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب جامعه از نظر ارزش های دینی و اسلامی به واسطه تقلید رژیم پهلوی از غرب منحط شده بود، گفت: مردم از ریخت و پاش بیت المال، اختصاص پست ها به اقوام سلطنتی و فساد اخلاقی رژیم شاهنشاهی به تنگ آمده بودند.

 


آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به وضعیت اسف‌بار دانشگاه‌ها و سطح سواد جامعه در دوران قبل از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در آن زمان نه از تعلیم خبری بود و نه از تزکیه اخلاقی و در تعلیمات دینی به جای اصول اساسی دین مطالب فرعی ارائه می شد، با این اوصاف فرهنگی خودباخته در کشور رایج بود.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران صبغه فرهنگی و دینی دارد، افزود: این انقلاب برخاسته از مطالبات فرهنگی و اعتقادی مردم بود، این ملت از دین‌ستیزی شاه و رژیم پهلوی به تنگ آمده بود، از این رو با تبعیت از مرجعیت آگاه و مجاهد پایه های آن رژیم سفاک را از جای کند.

 


وی با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نباید با برخی گفتارها و اعمال نادرست از سوی مسؤولان زیر سؤال برود، افزود: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و جانباز است و به سادگی حاصل نشده که عده‌ای بخواهند با برخی سخنان دشمن‌پسند آرمان‌هایش را پایمال کنند.

 


آیت الله شبستری با هشدار نسبت به این مسأله که دشمنان به دنبال تحریف تاریخ انقلاب اسلامی ایران هستند، افزود: دشمن منافع بسیاری را پس از پیروزی انقلاب در منطقه از دست داده است، از این رو بیش از سه دهه تلاش دارد که بار دیگر وضعیت به حالت سابق بازگردد، غافل از این‌که نسل جدید انقلاب پیرو راه پدران و مادران خود است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات