۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۴۴۴۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب ایران، انسان و اسلام را از مظلومیت خارج کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیش از انقلاب، اسلام و انسانیت در مظلومیت بود اما پیروزی انقلاب ایران و استقرار نظام اسلامی این دو را از مظلومیت خارج کرد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديران خراسان شمالي به مناسبت دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دوشنبه شب در دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی استان به مناسبت دهه فجر، با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف، اظهار داشت: دهه فجر سالگرد ظهور و بروز شخصیت ملت ایران در همه صحنه ها است.

 

وی با بیان این که ملت ایران به واسطه امام خمینی(ره) و دهه فجر هویت دینی و انسانی خود را به جهانیان اثبات کرد، افزود: پیش از انقلاب، اسلام و انسانیت در مظلومیت بود اما پیروزی انقلاب ایران و استقرار نظام اسلامی این دو را از مظلومیت خارج کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی به داد انسانیت و اسلام رسید و آنها را شکوفا کرد و به همه نشان داد که مردم ایران با هویت دینی خود بساط ظلم و جور ستم شاهی را برچیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی معنی مردم سالاری دینی را در دورن خود داشت و باعث شد تا استعدادهای خفته ملت شکوفا شوند چرا که قبل از انقلاب قرآن نقشی در زندگی سیاسی و اجتماعی ملت نداشت و در حاشیه زندگی مردم قرار گرفته بود اما امام خمینی(ره) گوهر ناب اسلام را به دنیا معرفی و اسلام را به تمام شئونات زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... وارد ساخت.

 

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اسلام و قرآن را وارد زندگی مردم کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، اسلام فردی و حاشیه ای را به تمام بخش های زندگی وارد ساخته و آن را از مهجوریت بیرون آورد.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی امام خمینی(ره) قبل از تحول ساختار نظام، تحولی درونی در انسان ها به وجود آورد و در واقع انقلاب را از درون انسان ها آغاز کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که مسؤولان می بایست اسلام و انسانیت را به نسل امروز انتقال دهند، اضافه کرد: ولایت فقیه یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی بوده و این مهم می بایست برای نسل های جدید تشریح و تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: کسی که ولایت فقیه را قبول ندارد در خط امام(ره) قرار ندارد چرا که تبلور خط امام(ره) در خط مستقیم ولایت فقیه و رهبری است.

 

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به این که همزمان با دهه فجر امسال افزون بر هزار برنامه در شهرستان های هشت گانه استان برگزار می شود، اظهار داشت: 90 درصد برنامه های گرامیداشت دهه فجر در خراسان شمالی به صورت مردمی برگزار شده و 99 درصد هزینه های این جشن ها نیز از سوی مردم تأمین شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات