۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۴۳۳۵۹
آیت الله دری نجف آبادی:

پیشرفت جامعه نیازمند تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و تکنولوژی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی باید الگوی حسنه برای سایر نهادها بوده و در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد، گفت: باید پا را از حوزه آموزش‌ فراتر گذاشته و در جهت تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و تکنولوژی قدم برداشته شود.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در نشست رؤسای جهاد دانشگاهی کشور که به میزبانی استان مرکزی در سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، بیان داشت: جهاد دانشگاهی باید الگوی حسنه برای سایر نهادها باشد و همچنین دانشگاه ها با داشتن نیروهای جوان و دانشجو می‌توانند در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند و باید پا را از حوزه آموزش‌ فراتر گذاشته و در جهت تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و تکنولوژی قدم برداشته شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی گفت: جهادگران به ‌عنوان خدمت‌گزاران خدوم، صدوق و سخت‌کوش کشور هستند و در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بهترین جهاد را دانشجویان جهاد دانشگاهی انجام دادند و این برگ زرینی بر کارنامه درخشان این نهاد انقلابی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب طی ده‌های اخیر جهاد دانشگاهی توفیقات فراوانی داشته است.

 

وی با بیان این‌که پژوهش‌ها نباید فقط در قالب نوشتن مقاله باشند، گفت: خاک خوردن مقاله‌ها در قفسه‌ها دردی را دوا نمی‌کند و مشکلات ما با حضور در صحنه رفع می‌شوند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تبدیل علم و دانش به ثروت در جهت تأمین نیازهای داخلی و رسیدن و خودکفایی تقسیم‌بندی مسؤولیت‌ و اولویت‌بندی فعالیت‌ها در سطوح استانی و کشوری یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها در جهت دستیابی به این اهداف خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی باید به‌ عنوان موتور حرکت دیگر نهادها قرار گرفته شود، بیان کرد: هر جا امکان نخبه‌پروری و استعدادیابی و حمایت از استعدادها وجود دارد، جهاد دانشگاهی با برنامه ریزی ورود پیدا کند.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: یکی از عوامل مهمی که موجب تأسیس جهاد دانشگاهی در اوایل انقلاب شد نیاز ضرورری به تبدیل دانش به کار و تولید بود و خوشبختانه با خدمات ارزنده جهاد دانشگاهی در برخی از رشته‌ها پیشرفت‌های بسیار مطلوبی داشته‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  بیان داشت: جهاد دانشگاهی باید برای سال آینده و برنامه پنجم و ششم توسعه نیز برنامه‌های اصولی و کاربردی را مدنظر قرار دهد و انجام فعالیت‌های سخت‌افزاری از جمله احداث ساختمان نیاز امروز کشور نیست و انجام اقدامات نرم افزاری متناسب با سیاست‌های نظام و رهبری باید مهم‌ترین هدف و اولویت همگان بویژه جهاد دانشگاهی قرار گیرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: مشکلات و نیازهای جامعه با پژوهش‌های بیهوده و نوشتن مقالات و پایان‌نامه که هر چند در جای خود گام مثبتی است حل نمی‌شود و پیشرفت کشور نیازمند حضور فعال در صحنه‌ها و گره‌گشایی و تأثیرگذاری بیش از پیش در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است. /842/پ202/ب6

ارسال نظرات