۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۹۳۱
مدیر کل تبلیغات گیلان:

فرهنگ زکات راهی مؤثر برای زدودن فقر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: زکات راهی مؤثر برای زدودن چهره فقر در جامعه است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در دومین کارگاه تخصصی راهکارهای توسعه مشارکت های همگانی با بهره گیری از آیات قرآن کریم با موضوع زکات به سفارش خدای متعال بر انجام فریضه واجب زکات اشاره کرد و افزود: هدف اصلی خدای متعال از امر بر زکات کاهش فقر در جامعه است.

 

وی با بیان این که برای هریک از احکام الهی حدود و فلسفه خاصی بیان شده است، تصریح کرد: فلسفه پرداخت زکات تطهیر مال، نفس و وجود انسان است که با بخشش و احسان اموال علاوه بر برکت، خشوع و شکرگزاری نیز در انسان تقویت می شود.

                                          

حجت الاسلام یاری تاکید کرد: یکی از وظایف مهم علما و عاملان زکات تبیین و تشریح نحوه پرداخت این فریضه الهی و آثار و برکات حاصله از پرداخت آن در جامعه است که این امر توجه مردم را در خصوص پرداخت زکات افزایش می دهد.

 

وی با بیان این که زکات امری واجب و به عنوان فروع دین است که باید حرکت های گرانقدری در راستای احیای آن صورت گیرد، گفت: زکات سبب رشد و نمو دادن است که وقتی زکات هر چیزی را بدهیم بر آن افزوده می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دادن زکات سبب پاکی انسان از رذایل اخلاقی می شود، گفت: بخل و حرص چیز بدی است که باید از اموال خود در راستای زکات و کمک به همنوعان هم استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام یاری با تاکید بر این که کمک به دیگران سبب آن می شود تا انسان به تزکیه رسیده و به صفات نیکو دست یابد، بیان داشت: دادن زکات سبب برکت کمی و کیفی مال انسان شده و آن را طیب و طاهر می کند.

 

وی با قدردانی از مجموعه امدادگران کمیته امداد به جهت ترویج فرهنگ زکات در جامعه گفت: همگان وظیفه داریم که در این راه خطیر کمیته امداد امام خمینی(ره) را یاری رسانیم تا اخذ به موقع و هزینه کرد زکات به نفع محرومان انجام گیرد.

 

حجت الاسلام جهانی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به خصوص راهکارهای جذب حداکثری مشارکت های مردمی گفت: باید به گونه ای به بحث زکات پرداخته شود که مردم متوجه متولی اصلی این امر یعنی کمیته امداد امام خمینی(ره) شوند و همه باید در این راه یاور این نهاد باشیم تا به این فریضه الهی به نحو احسن پرداخته شود.

 

وی با تشکر از کمیته امداد به جهت پرداختن به مسأله مهم زکات در سال های اخیر افزود: در سال های اخیر جلب اعتماد عمومی از سوی این نهاد به نحو شایسته ای انجام شده است و همگان باید برای استمرار بیشتر جلب اعتماد و مشارکت مردم تلاش کنیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات