۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۴۱۳۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

هویت قرآنی باید به هویت اجتماعی غالب در مدارس تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با ابراز امیدواری نسبت به تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، تأکید کرد: باید تلاش شود هویت قرآنی به هویت اجتماعی غالب در مدارس تبدیل شود.
هویت قرآنی باید به هویت اجتماعی غالب در مدارس تبدیل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: خراسان رضوی در زمینه موقوفات در 5 سال گذشته دارای رتبه اول در کشور بوده است و بیشترین وقف به امور  سیدالشهدا(ع) و سپس مساجد و حوزه علمیه اختصاص دارد.

 

وی با بیان این که در زمان انقلاب تنها 60 نیت در موقوفات داشتیم، تصریح کرد: این از دستاوردهای انقلاب است که در حال حاضر بیش از 700 نیت در این خصوص داریم.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: در سامانه وقف تمامی فرایند بقاع متبرکه وجود دارد که این امر، قدرت راهبری، نظارت و برنامه ریزی را افزایش داده است.

 

وی، در خصوص بقاع متبرکه گفت: دارای 240 بقعه متبرکه هستیم که از این تعداد 140 بقعه محل مراجعه مردم است و مابقی به علت های متعدد از جمله مسیر و مخروبه شدن آن ها در دسترس نیست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، به ویژه برنامه های بقاع متبرکه در سال اشاره و اظهار کرد: در این بقاع، ستاد مرکزی برنامه های فرهنگی وجود دارد که شروع سال جدید با برنامه آرامش بهاری، جهت کسانی که به این اماکن مراجعه می کنند، آغاز می شود. سوگواری شهادت حضرت زهرا(ص)، بصیرت عاشورایی، نشاط معنوی که ویژه اوقات فراغت داانش آموزان در تابستان است، ویژه برنامه عید غدیر و چند برنامه دیگر از جمله فعالیت های فرهنگی در این بقاع متبرک است.

 

حجت الاسلام  گنابادی نژاد حضور زائران غیر ایرانی در این بقاع را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: از بیش از 15 کشور به این بقاع مراجعه می کنند که این امر از نذوراتی که آن ها به ابن اماکن دارند، قابل استناد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امامزادگان را بی نظیرترین مکان بیان و اذعان کرد: این اماکن نیاز به تبلیغ ندارد و شاهد حضور گسترده مردم در این اماکن هستیم. قریب به 100 امامزاده استان دارای مرکز فرهنگی و قرانی هستند که برنامه های دیگری از جمله اداره کتابخانه، اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم و مجموعه شبکه های اجتماعی و فرهنگی را مدیریت می کنند.

 

وی در خصوص اجرای مسابقات قرآنی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات قرآنی از سطح شهرستان تا بین المللی در مشهد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد، با ابراز امیدواری نسبت به تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید تلاش شود هویت قرآنی به هویت اجتماعی در مدارس تبدیل شود.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد به امضاء رسید./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات