۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۴۰۴۷۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

فرهنگ وقف عامل گسترش ارزش های دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، وقف را میراثی ارزشمند برجای مانده از تعالیم ناب اسلامی عنوان کرد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان با اشاره به این که وقف جزو پایه و اساس فرهنگی جامعه اسلامی است، بیان داشت: این فرهنگ ارزنده مورد تأیید و تاکید فراوان دین بوده که بزرگان دینی ما نیز بر ترویج فرهنگ وقف به عنوان امری اثربخش در جامعه توجه داشتند.

 

وی ضمن تبیین ارزش های اخلاقی و سنت های حسنه باقی مانده از تعالیم حضرت پیامبر(ص) و بنیان نهاده شدن هفته وحدت با محوریت این اسوه پاکی از سوی امام خمینی(ره)، افزود: سیره نبوی و احادیث آن بزرگوار مبین ترویج فرهنگ وقف است و می تواند بخش عمده ای از مشکلات جامعه را در همه ابعاد رفاهی، معیشتی و فرهنگی رفع کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که وقف ریشه در اسلام، قرآن و مبانی دینی و مذهبی دارد، گفت: ترویج این امر ارزنده نیازمند عزمی ملی و مشارکتی عمومی است و فعالان فرهنگی و هنری یکی از مصادیق وقف هستند که با خدمات ارزنده تان، میراث ارزشمندی برای عرصه های مختلف فرهنگی و هنری برجای می گذارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که امروز در سایه سنت حسنه وقف بسیاری از ارزش های دینی و اسلامی در جامعه رشد و گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: به حتم گسترش این سنت پسندیده دینی یکی از بهترین راه های گسترش اسلام ناب در جامعه است.

 

وی همچنین به مسأله وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امت اسلامی بدانند که تنها در سایه وحدت و همبستگی می توانند در عرصه جهانی مقتدرانه حضور داشته باشند، بیان داشت: امروز دنیای کفر به سرکردگی آمریکا وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده است.

 

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم گفت: گفتمان نبوی و گفتمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، تبیین رسالتی بزرگ است که در سایه آن می توانیم به خلق فرهنگی عظیم اقدام کنیم و توجه به مقوله وقف و صدقات گوشه ای بسیار مهم از این رسالت را شامل می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: در سیره اهل‌بیت(ع) بر وقف و لزوم گسترش آن در جامعه تأکید و سفارش شده و وجود مبارک ‏پیامبر(ص) از جمله نخستین واقفان صدر اسلام بوده و مهم تر از آن ذات باریتعالی والاترین وقف آفرینش را به منصه ظهور رسانده و کائنات را در اختیار بشر و برای بشر قرار داده است.

 

حجت الاسلام علیزاده به چند مورد از وقف‌های جدید و متناسب با نیاز روز جامعه اشاره کرد و بیان داشت: وقف در زمینه دارو و درمان، جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، بهزیستی، انرژی هسته‌ای، ترویج نماز و قرآن، ترویج فرهنگ شهادت، هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، ترویج ارزش‌های قرانی و اسلامی در فضای مجازی، ساخت و ساز امامزادگان و اماکن مذهبی و ترویج سنت وقف از نیازهای روز جامعه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات