۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۳۸۷۶۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:

امروز زمان خدمت است نه جناح بازی/ مسائل فرهنگی کشور در شرایط نامطلوبی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که اکنون نعمت حکومت اسلامی را داریم، بیان داشت: اکنون باید دست به دست هم داد، زمان حزب بازی و جناح بازی نیست، باید از این فرصت استفاده کرد، چرا که نمی‌دانیم تا کی این فرصت در اختیار ما است.
 حضرت آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور تشکیل حکومت اسلامی را از نسیم‌های سعادت عنوان کرد و اظهار داشت: قرن‌ها بود که در کشور حکومت اسلامی تشکیل نشده بود تا این‌که خدا به امام راحل عنایت کرد و ایشان نیز از این فرصت استفاده و این حکومت اسلامی را ایجاد کردند.
 
وی ادامه داد: قرن‌ها ویرانی‌های اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و دیگر مسائل را در کشور به وجود آوردند، برای این‌که چهار روز در حکومت بمانند هر چه را توانستند ویران کردند، حتی در زمان شاه تاریخ را نیز ویران کردند، فرقه‌های ضاله را سر کار آوردند و تا نخست وزیری و طبیب شاه بودن نیز بالا رفتند.
 
این مرجع تقلید با بیان این‌که اکنون نعمت حکومت اسلامی را داریم، بیان داشت: اکنون باید دست به دست هم داد، زمان حزب و جناح بازی نیست، باید از این فرصت استفاده کرد، چرا که نمی‌دانیم تا کی این فرصت در اختیار ما است.
 
وی یادآور شد: مشاوران استانداران باید از نسیم‌های سعادت بهره بگیرند؛ امیدواریم مشاوران تشریفاتی نباشند و ان شاء الله نیستند، بلکه این افراد باید مشورت بدهند و استانداران نیز به مشورت آنها گوش بدهند و گرنه نباشد بهتر است، چون باشد و گوش ندهند آثار منفی زیادی خواهد داشت.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که مشاوران نیز باید شرایط زمان، مکان و مشکلات را در نظر بگیرند، اظهار داشت: این‌که مشکلات را در یک روز حل کرده و کارها سامان یابد برای شعار خوب است؛ در عمل باید از فرصت‌ها استفاده کرد.
 
وی تأکید کرد: تندروی، سستی و تنبلی هیچ کدام درست نیست، باید به صورت معقول با سرعت کارها را پیش برد؛ مسائل فرهنگی جامعه بسیار مهم است و شرایط نامطلوبی دارد و علت آن آزادی ماهواره‌ها، اینترنت‌ها و تماس‌ها است، این‌ها در زمان ما دارند دنیا را به فساد می‌کشند و عامل فساد هستند، ولی با این وجود اسلام دارای فرهنگ قوی بوده و می‌تواند در برابر آنها بایستد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همایش‌ها را فرصتی برای هماهنگی، انتقال تجارب و بهره‌گیری از سخنان مراجع و علما برشمرد و گفت: در دنیای امروز پراکنده کاری به جایی نمی‌رسد، همایش‌ها نباید تشریفاتی باشد.
 
وی خطاب به حاضران عنوان کرد: وظیفه شما مسائل فرهنگی است تا می‌توانید باید در این موضوعات دقت کرده و بدانید که بودجه‌ها فرهنگی در کجا استفاده می‌شود؛ طوری نباشد که فردی بگوید بودجه فرهنگی را برای بخش‌های دیگر برای نمونه فوتبال مصرف کردیم و اکنون دیگر نمی‌توانیم بودجه فرهنگی داشته باشیم؛ برای جلسات نیز باید مطالعه داشت و یادداشت برداری کرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از نبی‌اکرم(ص) اظهار داشت: در روایت حضرت آمده «گاهی نسیم‌های سعادت برای شما می‌وزد و از آنها بهره بگیرید»، این روایت نشان می‌دهد که این نسیم‌ها گاهی می‌وزد.
 
وی افزود: جوانی یکی از نسیم‌های سعادت است که همیشه وجود ندارد و باید از آنها بهره گرفت، از دوران جوانی برای تحصیل، تهذیب، خدمت به کشور و فراگیری علوم باید استفاده کرد./993/پ202/ج
ارسال نظرات