۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۳۸۶۶۷
رهبر جنبش العمل اسلامی بحرین در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد:

هجده عالم بحرینی در زندان آل خلیفه/ بازداشت شیخ علی سلمان زمینه‎سازی برای برخورد با آیت الله عیسی‎قاسم است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جنبش العمل اسلامی بحرین خواستار آزادی شیخ علی سلمان شد و بیان داشت که بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق زمینه‎ای برای توهین به آیت الله عیسی قاسم است.
سيد جعفر علوي


حجت الاسلام سید جعفر علوی، رهبر جنبش العمل اسلامی بحرین، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی این کشور را محکوم کرد و بیان داشت: توجیه و دلایل رژیم آل‎خلیفه برای بازداشت شیخ علی سلمان بی اساس و غیرحقیقی است.


وی افزود: رژیم آل‎خلیفه با این گونه توجیه‎ها نمی‎تواند مانع از رسیدن ملت بحرین به اهداف و خواسته‎های مشروعشان شود.


رهبر جنبش العمل اسلامی بحرین بر ادامه مسیر انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: رژیم آل‎خلیفه با بازداشت حجت الاسلام علی سلمان نمی‎تواند مانع از ادامه فعالیت‎های جمعیت الوفاق اسلامی بحرین شود. این جمعیت با رهبری معنوی آیت الله شیخ عیسی قاسم با قوت به فعالیت‎هایش ادامه می‎دهد.


وی یکی از اهداف بازداشت شیخ علی سلمان را شکست اراده مردم و ایجاد سد بتنی و قوی در مسیر انقلاب مسالمت آمیز آنان خواند و گفت: مردم بحرین چهار سال است که به پای آرمان‎ و اهداف خود ایستاده‎اند و رژیم آل‎خلیفه با همه حامیان انگلیسی و آمریکایش توان ایستادن در برابر اراده فولادی مردم را ندارد. به امید خدا این انقلاب تا رسیدن به پیروزی نهایی ادامه پیدا می‎کند.


سید جعفر علوی از رابطه خوب شیخ علی سلمان با سفارتخانه‎های کشورهای غربی در بحرین خبر داد و خاطرنشان ساخت: کشورهای غربی در ظاهر تلاش می‎کردند که با ایجاد ارتباط با انقلابیانی همانند شیخ علی سلمان به مردم  بحرین القا کنند که آنان حامی ملت بحرین هستند ولی دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با گوش فرا ندادن به خواسته‎های غیر معقول کشورهای غربی، آنان را ناامید ساخت.


عربستان از بازداشت شیخ علی سلمان حمایت کرد


وی به حمایت عربستان در بازداشت شیخ علی سلمان اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای غربی بعد از ناامید شدن از جلب حمایت و نظر شیخ علی سلمان با هماهنگی عربستان سعودی، به رژیم آل‎خلیفه دستور دادند که وی را بازداشت کنند. عربستان از بازداشت شیخ علی سلمان بسیار خوشحال است.


رهبر جنبش العمل اسلامی از حمایت علما و طلاب بحرین و خارج از این کشور خبر داد و گفت: علما و طلاب با حمایت از شیخ علی سلمان به رژیم آل‎خلیفه اعلام کردند که این عالم بحرینی از خط‎های قرمز این کشور است و در قلب آنان قرار دارد.


وی افزود: علما، مراکز و نهاد‎های اسلامی در بسیاری از کشورها همانند ایران، لبنان، انگلیس، استرالیا، سوئد و سوریه با برگزاری همایش و صدور بیانیه‎هایی به حمایت از شیخ علی سلمان پرداختند.


این عالم بحرینی با اشاره به همایش علما لبنان در حمایت و همبستگی با حجت الاسلام علی سلمان تصریح کرد: حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ ماهر حمود، از علمای اهل سنت و دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان و بسیاری از اندیشمندان و علما خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شدند.


وی تظاهرات و تحصن‎های مردم بحرین در حمایت از شیخ علی سلمان در این کشور را کم نظیر خواند و گفت: مردم بحرین از تظاهرات و تحصن در اعتراض به سیاست‎های رژیم آل‎خلیفه و بازداشت شیخ علی سلمان خسته نمی‎شوند. آنان با برگزاری تظاهرات در محل تولد شیخ علی سلمان در شهر «البلد القدیم» خواستار آزادی بی قید و شرط این عالم انقلابی و همه علمای گرفتار در بند این رژیم ظالم هستند.


رژیم آل‎خلیفه 18 عالم بحرینی را بازداشت کرده است


سید جعفر علوی جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه را محکوم کرد و اذعان داشت: زندان‎های رژیم آل‎خلیفه مملو از انسان‎های بی‎گناه است. رژیم آل‎خلیفه هم اکنون 18 عالم بحرینی را در بدترین شرایط در زندان‎های خود نگه داشته است.


وی بازداشت شیخ علی سلمان را مقدمه‎ای برای توهین و یا اجرای نقشه‎ای شومی علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین خواند و گفت: رژیم آل‎خلیفه با انحلال شورای اسلامی علمای بحرین که به ریاست آیت الله شیخ عیسی قاسم در این کشور به فعالیت می‎پرداخت، نتوانست به اهداف و نتایج مورد دلخواه خود دست یابد بنابراین با یورش‎های مکرر به منزل این عالم و بازداشت شیخ علی سلمان درحال آمده کردن زمینه پیاده کردن نقشه‎ای شوم علیه رهبر شیعیان بحرین است.


این عالم بحرینی تصریح کرد: مردم بحرین اجازه رسیدن هیچ گونه آسیبی را به رهبرشان نمی‎دهند و با حمایت از شیخ علی سلمان و آیت الله شیخ عیسی قاسم بار دیگر نقشه‎های شوم آنان را بی اثر می‎کنند.


گفتنی است که شیخ علی سلمان روز یکشنبه (هفتم دی) پس از مراجعه به اداره مباحث جنایی بحرین وابسته به وزارت کشور از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و از همراهان و وکلای وی خواسته شد تا این مرکز را ترک کنند.


دستگاه امنیتی بحرین پس از بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین 9 فقره اتهام را به وی وارد کرده است که تحریک مردم برای نفرت از رژیم حاکم، دعوت از مردم برای سرنگون کردن رژیم حاکم، القای این مسأله به جوانان که قیام علیه دولت جایز است، توهین به دستگاه قضایی، توهین به قوه مجریه، تحریک گروهی از مردم علیه گروهی دیگر از آنان، کمک گرفتن از خارج از کشور، صدور بیانیه‌های کذب که باعث ایجاد اخلال در امنیت کشور و مشارکت در راهپیمایی‌ها و تجمعات که باعث وارد آمدن زیان به اقتصاد می‌شود از این جمله است./994/ب911/ک

ارسال نظرات