۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۳۸۲۷۹
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان:

وحدت راه برون رفت از چالش کنونی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری وحدت بین مسلمانان را تنها راه برون رفت از بحران منطقه دانست و گفت: در بحث تئوریدر ضرورت وحدت هیچ شکی نیست ولی در عمل برخی منافع مذهبی، مادی و سیاسی را بر منافع اسلام ترجیح داده اند.
مولوي نذير احمد سلامي
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان گفت: وحدت بین مسلمانان از آموزه های دین مبین اسلام است؛ آیات، روایات و حرکت های عملی بزرگان دین حاکی از اهمیت وحدت بین مسلمانان است.
 
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، امت اسلامی را درگیر با بحرانی بسیار خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: علت عمده این بحران ها تفرقه و عدم انسجامی است که دشمنان بر ما تحمیل کرده اند؛ دشمن تمام سعی خود را به کار بسته تا مذاهب مختلف اسلامی را از وحدت بازدارد در حالی که نادانی، تنگ نظری، تعصب و محدودیت دید بعضی مسلمانان، به دشمن مدد می رساند.
 
مولوی نذیر احمد سلامی افزود: کسانی که جایگاه، منبر، قلم و بیانی دارند، موضوع وحدت را تعقیب کنند زیرا امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت در بین مذاهب اسلامی احساس می شود؛ بر کسی پوشیده نیست، امت اسلامی بر اثر توطئه دشمنان با بحران خطرناکی روبرو است.
 
وی تنها راه برون رفت از بحران و چالش کنونی جهان اسلام را چنگ زدن و متوسل شدن به اتحاد و آموزه های خداوند، پیامبران و مصلحان دین دانست و ادامه داد: با استفاده از این آموزه ها و تعلیمات و در نتیجه رسیدن به وحدت، دشمنان شکست خواهند خورد.
 
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جاهلان از طرفین به بهانه های مختلف در حرکت های جاهلانه کوچک، فعالیت های علمایی که در زمینه وحدت با افق دید وسیع کار می کنند مقابله می کنند.
 
مولوی نذیر احمد سلامی آیات و روایات را مستندات دستیابی به وحدت و حفظ آن عنوان و تصریح کرد: دلایل تفرقه در بحث تئوری وحدت نیست زیرا هر کسی با توجه به مستنداتی که از آیات و روایات دارد از لحاظ تئوری توان مقابله با آن را ندارد و مجبور به پذیرفتن این اصل است.
 
وی ادامه داد: منافع مذهبی، سیاسی، مادی، فردی و گروهی افراد اجازه نمی دهد تا در عمل وحدت را بپذیرند این افراد منافع مذهبی را بر منافع دین و اسلام برتری داده اند.
 
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کرد: هیچ جریانی را با سرکوب کردن نمی توان از بین برد؛ ممکن است برای مدت زمان موقت، احساس کنیم که حرکت خاموش شده است و خطرات آن از بین رفته است اما به طور حتم آتش زیر خاکستر خواهد بود و باز روشن خواهد شد.
 
مولوی نذیر احمد سلامی، اهل سنت ایران را خواستار برقراری وحدت دانست و افزود: اهل سنت نه تنها در دستیابی وحدت بین مذاهب شیعه و سنی از پا ننشسته اند بلکه این ادعا را دارند که بیش از اهل تشیع خواستار محقق شدن این اصل بزرگ جامعه اسلامی هستند.
 
وی ادامه داد: بعضی از بزرگان اهل تسنن بر این باورند که تشیع، با در دست داشتن قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران قابلیت انجام فعالیت های بیشتری را در رسیدن به وحدت با اهل تسنن دارد./836/ت302/پ
ارسال نظرات