۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۳۷۲۳۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج وقف های جدید زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: ترویج وقف های جدید باید به نحوی شایسته مورد توجه باشد که می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.
حجت الاسلام و المسلمين معلمي، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش یاوران وقف در امام زاده ابراهیم(ع) بابلسر با گرامی داشت فرارسیدن هفته وقف، گفت: متولیان و فعالان عرصه وقف ، امام زادگان و بقاع متبرکه امانت‌داران عصمت و طهارت هستند که در این مسیر نورانی قدم گذاشتند.


وی با بیان این که وقف در دستان متولیان امانتی است که باید به خوبی و نحوی شایسته از آن صیانت شود، افزود: این افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و باید این تکلیف ارزنده به بهترین نحو ممکن انجام شود.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید به نحوی شایسته صورت گیرد، بیان داشت: متولی امین همانند وقف کننده پاداش الهی خواهد داشت که بر همه ما واجب است، تلاش خود را به کار بندیم تا سنت حسنه وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم که یک ضرورتی مهم و اساسی است.


امام جمعه قائمشهر با بیان این که انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران برکات و ثمرات گرانقدری داشته است، ادامه داد: یکی از این امور ارزشمند احیای موقوفات بوده است که باید تلاش گرانقدری در این راستا وجود داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نیت واقفان باید به درستی و دقیق عمل شود، گفت: وقف ها باید حفظ شده و نیت واقفان به نحو مورد نظر اجرایی شود.

 

وی با تاکید بر این که همه انسان ها می توانند واقف بوده و در این کار خیر سهیم باشند، بیان داشت: واجب نیست که حتما وقف ها با چیزهایی گران قیمت باشد که طبقات مختلف جامعه می توانند از امور کم هم شروع کنند که اصل انجام این عمل ارزشمند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که وقف به عنوان سرمایه ای گرانقدر است، تصریح کرد: وقف دارای کارکردها و ثمرات بسیاری است که باید اهتمام گرانقدری در راستای ترویج آن وجود داشته باشد.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که وقف نقش والایی در ترویج ارزش های دینی جامعه دارد، گفت: وقف به عنوان احسانی ماندگار و صدقه ای جاریه توانسته است اثرگذاری گرانقدری در عرصه های مختلف جامعه اسلامی داشته باشد. 


نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ترویج وقف های جدید باید به نحوی شایسته مورد توجه باشد که می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مسائل و مشکلات باشد./950/پ202/ب6

ارسال نظرات