۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۳۷۰۵۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

فرهنگ رضوی قلب تپنده تشیع در ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ رضوی قلب تپنده فرهنگ تشیع در ایران اسلامی است، گفت: ﺳﯿﺮه رﺿﻮی اﻟﮕﻮی ﻋﻤﻠﯽ از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻼش ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ اﯾﻦ ﺳﯿﺮه ارزﻧﺪه و ﮔﺮاﻧﻘﺪر را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺮوﯾﺞ دھﯿﻢ.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در میان اعضای دبیرخانه جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) در ساری گفت: ایران ما گوهری آسمانی در سینه دارد، قلبی تپنده که شریان‌هایش آب حیات را به جای جای ایران از کوچک ترین روستاها تا بزرگترین شهرها می فرستد.

 

وی بهترین راه نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه را آشنایی نسل جوان با این فرهنگ دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ رضوی را از دوران کودکی در میان فرزندان این کشور نهادینه کنیم. 

 

حجت الاسلام ابراهیمی بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید به سیره و روش علمی و نظری این امام بزرگوار بیشتر توجه کرده و آن را به عنوان یک الگوی عملی در برنامه زندگی قرار دهیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر ترویج اندیشه های متعالی امام رضا(ع) جامعه را به سوی سعادت حقیقی رهنمون خواهد ساخت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطرنشان کرد: ﺳﯿﺮه رﺿﻮی اﻟﮕﻮی ﻋﻤﻠﯽ از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻼش ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ اﯾﻦ ﺳﯿﺮه ارزﻧﺪه و ﮔﺮاﻧﻘﺪر را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺮوﯾﺞ دھﯿﻢ. 

 

وی اداﻣﻪ داد: ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﺤﻮﻻت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻣﺪرﻧﯿﺘﻪ ﺷﺪن ھﻤﻪ ﮔﺴﺘﺮه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﻧﺴﺎن تنها ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ اﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎن(ع) و اﻟﮕﻮﺑﺮداری از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﯾﻦ ﺑﺰرﮔﺎن ﻣﯽ ﺗﻮان اﻟﮕﻮی ﺟﺎﻣﻌﯽ از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ را ﺑﺮای ﺧﻮد ﺗﺒﺒﯿﻦ ﮐﺮد. 

 

دبیر جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) با اشاره به فرهنگ شیعی که در ایران با حضور حضرت امام رضا(ع) رنگ و بویی تازه یافت، خاطرنشان کرد:  رشته‌های الفت و ارادت به ساحت رضوی را در همه جای ایران می توان دید، درک معرفت معارف آستان علی بن موسی الرضا(ع) در خلال این جشنواره میسر شود و ظرفیت‌های نهفته را شکوفا می کند و فرصت مناسبی است تا مردم با این عزیز اهل بیت(ع) به درد دل بپردازند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین گفت: بی تردید جشنواره امام رضا(ع) نهال طیبه‌ای است که اینک تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه سار آن هزاران ادیب و هنرمند سر برآورده اند و هر کدام مایه تفاخر این مرز و بوم هستند و این همه از عنایات ویژه حضرت ثامن الحجج(ع) و کوشش خالصانه و بی شائبه دست اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) برای هدایت و ارشاد جامعه سختی های زیادی را متحمل شدند تا بتوانند فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را در جامعه و در بین مردم نهادینه کنند و حدیث سلسله الذهب از بزرگترین یادگارهای آن امام همام است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات