۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۳۵۹۵۸
امام جمعه اهر:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا است، بنابراین حفظ نظام اسلامی حفظ فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه سوگواره مسابقه عکس محرم ارسباران، اظهار داشت: اگر نهضت امام حسین(ع) نبود از اسلام ناب محمدی خبری نبود، چراکه فرهنگ عاشورا موجب احیای و بارور شدن نهضت و جهانی شدن این مکتب شد.


وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا است، بنابراین حفظ نظام اسلامی حفظ فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی است، گفت: نقش هنرمندان در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج اسلام ناب محمدی و مکتب تشیع بسیار مهم و تأثیرگذار است.


امام جمعه اهر با اشاره به توطئه های دشمنان نظام و انقلاب در ترویج فرهنگ غربی و جنگ نرم، گفت: بهترین راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استکبار توجه به مسایل فرهنگی است، این مسابقه یک اقدام ابتکاری و ارزشی برای انتقال فرهنگ غنی عاشورا و قیام امام حسین(ع) به نسل جدید محسوب می شود.


‌همچنین حجت‌الاسلام سیدحسن خاکپور، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهر در سخنانی رقابت در عرصه فرهنگی و زمینه‌سازی برای فعالیت سلیقه‌های مختلف در برنامه‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: رقابت در عرصه فرهنگی و زمینه‌سازی برای فعالیت سلیقه‌های مختلف در برنامه‌های فرهنگی اصلی مهم است.


وی توسعه فرهنگی را زیربنا و زیرساخت سایر فعالیت‌ها دانست و گفت: توجه به هویت بخشی به حوزه فرهنگی همراهی همه مردم را می‌طلبد، در این زمینه کمیسیون فرهنگی از همه پیشنهادات و نظراتی که می‌توانند در ارتقای فرهنگ عمومی و پیشرفت فرهنگی شهرمان موثر واقع شود، حمایت می‌کند.


مصطفی شکری، شهردار اهر نیز دراین مراسم گفت: در جهت ترویج فرهنگ عاشورا با بهره گیری از اصحاب هن
ر و در راستای تعامل مثبت ما بین هنرمندان و شهرداری اهر جهت معرفی سنت های عزاداری هیأت ها، دسته جات و سایر برنامه های مذهبی در طول ایام محرم فراخوان عکس بزرگ محرم از سوی امور فرهنگی شهرداری انجام شد.


بنابر این گزارش، بنا بر نظر هیأت داوران در بخش آثار عکاسان حرفه ای این مسابقه، پرویز گلی زاده، سالار مسیب زاده، نسرین گرنگاهی به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش آماتور نیز علی اکبر ستاریه، ایران مهدی پور و حسن بالاگر نفرات برتر شناخته شدند. همچنین خانم معصومه فریبرزی و محمدرضا بهمرام در بخش حرفه ای شایسته تقدیر شدند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات