۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۳۵۸۶۳

برنامه های هفته وقف در خوزستان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های این نهاد در هفته وقف را تشریح کرد.
حجت الاسلام سيدمحمد طباطبايي، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد طباطبایی، ظهر امروز، در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در ساختمان اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: رشد وقف در جامعه زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصاد کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: به یقین یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی که سوی رهبر معظم انقلاب تدوین شده ترویج وقف در جامعه بوده است.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: حفظ، نگهداری و احیای موقوفات به معنای حل بسیاری از مشکلات در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اهمیت دادن و توسعه وقف را  به معنای توسعه کشور توصیف و عنوان کرد: بسیاری از مؤسسه های خیریه به دلیل این که وقف به جایگاه واقعی خود نرسیده تأسیس شده اند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که کتاب استفتائات رهبر معظم انقلاب در خصوص وقف اکنون به چاپ رسیده است و علاقمندان می‌توانند آن را مطالعه کنند، گفت: حفظ موقوفات اولین وظیفه سازمان اوقاف از دست متصرفین است.

وی گفت: موقوفات و درآمد حاصل آن ها باید روز به روز در حال رشد باشد و تبلور مالی در موقوفات انجام شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به عدم درآمد زایی برخی موقوفات ابرازداشت: مسؤولان که نه تنها یار و یاور اوقاف نیستند بلکه در این مسیر سنگ اندازی می کنند از عوامل عدم درآمد زایی این موقوفات هستند.

تکریم فرزندان اهل بیت تکریم خود اهل بیت و پیامبران است

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ساماندهی بقاع متبرکه اظهارداشت: یکی از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تبدیل بقاع متبرکه به یک قطب فرهنگی بوده، زیرا تکریم امام زادگان به معنای تکریم اهل بیت(ع) و پیامبران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: امروزه بسیاری از بقاع متبرکه استان و کشور با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب تبدیل به قطب فرهنگی شده که در خوزستان حرم علی بن مهزیار اهوازی بدین منظور انتخاب شده است.

وی گفت: اگر چه از نظر ساختمانی تا حدودی ساختمان علی بن مهزیار اهوازی تکمیل شده است اما همچنان نیازمند کمک مالی جهت تکمیل فازهای بعدی این حرم هستیم.

افتتاح 37 نمایشگاه قرآنی در هفته وقف در خوزستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به نزدیک شدن هفته وقف تصریح کرد: در این هفته 37 نمایشگاه قرآنی در سراسر استان افتتاح خواهند شد.

وی افزود: تاکنون بیش از 43 هزار نفر در مسابقه های قرآنی شهرستان های خوزستان شرکت کرده و از میان آن ها 470 نفر به مراحل استانی راه یافتند.

تربیت 1 میلیون حافظ قرآن طی 5 سال در خوزستان

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ابرازداشت: برنامه ای 5 ساله برای تربیت 1 میلیون حافظ قرآن تدوین شده و هم اکنون سال سوم این برنامه در حال گذر است.

وی افزود: در این برنامه به افرادی که از یک تا 30 جز قرآن را حفظ کند لقب حافظ قرآن داده می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: در سال گذشته 20 هزار و 700 حافظ قرآن تربیت شده است.

وی همچنین تهیه 159 سند و آماده سازی 100 سند موقوفه دیگر را از جمله فعالیت های این اداره عنوان کرد.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه  با بیان این که 27 آذر تا 4 دی هفته وقف نام گذاری شده است، اظهارداشت: 4 و 5 دی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی با حضور 470  نفر آقا و خانم برگزار خواهد شد که در مرحله شهرستانی بیش از 43 هزار نفر از سراسر خوزستان حضور داشتند.

وی در پایان همایش وقف و رسانه، آیین غبار روبی و عطر افشانی شهدای مدفون در جوار امام زادگان، حضور مسؤولان در نماز جمعه، برگزاری همایش بزرگ لبیک یا رسول الله و دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و ائمه جمعه را از برنامه های هفته وقف برشمرد./9452/پ201/ب2

ارسال نظرات