۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۳۵۷۸۶
آیت الله علم الهدی:

برخی چهره‌های مبارز امروز در برابر نظام ایستاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ما این انقلاب را وابسته به دین می‌دانیم و هرگونه موضع‌گیری در برابر انقلاب را موضع گیری در برابر دین می‌دانیم و این در حالی است که انقلاب اسلامی نجات مردم از نظام ستم‌شاهی نبود بلکه نجات از یک هژمونی استکباری بود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم یادواره شهدای 23 آذر بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بابیان این‌که این یادواره، یادواره ارزشمندی است که به‌عنوان ارز تشکر و سپاس در برابر امدادهای ذات مقدس پروردگار در عرصه مبارزه و نبرد با نظام تادندان‌مسلح صورت می‌گیرد، گفت: توجه به نقاط برجسته تجربه‌آموز آن واقعه و حضور در مقطع حساس امروز انقلاب اسلامی باعث می‌شود که بر اساس این تجربه و عبرت‌آموزی، خط حرکت خود را به دست می‌آوریم.

وی با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم به‌عنوان تعیین تکلیف و وظیفه ملت به پا خواسته در مسیر پیروی از یک رهبر آسمانی و نجات از چنگ ظلم و ستم، تکلیف رهبر و مردم را مشخص می‌کند، اظهار داشت: نکته نخست، رسالت حضرت موسی بن عمران در مقام نجات قوم خود از جنایت فرعون و نظام حاکمیت ابلیسی فرعونیان بود؛ در انجام‌ وظیفه‌ای که نسبت به فرعون از طرف خدا به موسی ابلاغ شد، دو اصل بیان می‌شود.

وظیفه مردم و جامعه در قبال تحول زندگی

امام‌جمعه مشهد مقدس به اصول انجام رسالت الهی اشاره و بیان کرد: اصل اول وظیفه رهبر و اصل دوم وظیفه جامعه و مردم است؛ علی رقم این‌که ما فکر می‌کنیم رسالت‌های الهی در انقلاب سازی تنها در متحول‌شدن زندگانی یک مردم و نسل خلاصه می‌شود، باید گفت این‌چنین نیست.

وی ادامه داد: رسالت‌های آسمانی در اولین نقطه تحقق آن اعم از این‌که به یک پیروزی ظاهری و فیزیکی نائل شود یا این‌که همچون واقعه کربلا، یک جریان فکری پیروز شود و به پیروزی فیزیکی نرسد، این پیروزی در یک موقعیت و آب‌ و خاک خلاصه نمی‌شود بلکه باید در همه جوامع آلوده به کفر، فسق و در جهت نجات همه از چنگ ظلم و ستم پیاده شود.

نماینده خبرگان رهبری بابیان این‌که چنین انقلاب‌هایی باید به دو روش منتقل شود، اظهار داشت: اولین ابزار، صبر و مقاومت و ابزار دیگر، سپاس و شکر در برابر آن ایام‌الله است.

امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که خداوند به حضرت موسی (ع) می‌فرماید: «ذکرهم بایام الله»، ایام‌الله را به آنان یادآور شو، ابراز داشت: خداوند نمی‌گوید به آنان این روز را خبر بده، معنای آن این است که مردم آن ایام‌الله را دیده و لمس کرده‌اند و ممکن است فراموش کرده باشند، یادآوری کن که این امدادهای غیبی از کجا به شما رسید و خدایی که آن نعمت‌های غیرقابل‌پیش‌بینی را به شما عنایت کرد، همان خدای امروز است و می‌تواند با همان قدرت و توانمندی در توسعه انقلاب، تحولات انسان‌ساز در مسیر عبودیت و بندگی خدا، به شما کمک کند.

انقلاب اسلامی، انقلاب در برابر هژمونی استکبار بود

وی با بیان این‌که این حرکت با انقلاب اسلامی ایران تطبیق دارد، گفت: موسی (ع) با همان رسالت و مأموریت آسمانی حرکت کرد و مردم را از چنگ یک نظام فرعونی نجات داد؛ در انقلاب اسلامی، کار امام، نجات از یک نظام ستم‌شاهی نبود بلکه نجات از یک هژمونی استکباری بود؛ شاه و اطرافیانش تنها مزدورانی بودند که برای استکبار کار می‌کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، جریان اصلی حاکم را یک جریان به دنبال سلطه در جهان عنوان کرد و بیان داشت: این ایام‌الله، سقوط هژمونی استکبار از این ملت بود، نجات مردم از فرعون مستکبر، آمریکا و جریان هژمونی استکباری آمریکا بوده که یکی از مظاهر این ایام‌الله، 23 آذر است.

وی افزود: زمانی که یک عده استاد و دانشجو در تداوم 13 روز تحصن در برابر گلوله‌های داغ دشمن قرار گرفتند، آنچه داشتند یک ایمان و خدا گرایی خاص، اطمینان به لطف و عنایت پروردگار بود و از آن‌طرف، دشمن به تمام تجهیزات نظامی، تسلیحات و ابزار سرکوبگری محیا بود.

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که گاهی در طول تاریخ بر روی ظلم و ستم پرده‌ای کشیده می‌شود که آن ظلم‌ها برای آینده تاریخ پنهان می‌ماند، تصریح کرد: این‌که ائمه (ع) اصرار به ذکر مصائب و ظلم دشمن در کربلا داشتند و این‌که انسان‌ها در هر زمان و شرایطی عواطفشان در مسیر محرومیت‌ها و مظلومیت‌های امام حسین (ع) قرار گیرد، به‌منظور تبیین ظلم و ددمنشی‌ها دشمن بود.

لزوم ورود عاطفی در روشن کردن چهره دشمن

وی ادامه داد: این‌که عمق ظلم‌ها و نابکاری‌ها در شکلی برای مردم تبیین شود که عواطف مظلوم پرست آنان آگاه شود و در پرتو این عاطفه و مظلوم شناسی، آن چهره ددمنشانه و سخیف دشمن را ببینند، دیدن این چهره برای افرادی که در آینده می‌خواهند این ایام‌الله را به یاد بیاورند، امری لازم است.

آیت‌الله علم‌الهدی به غیرانسانی بودن حرکت مزدوران شاه در واقعه 23 آذر اشاره کرد و بیان داشت: این‌که عده‌ای انسان‌های غیرمسلح را به جرم حق‌گویی هدف قرار دهند تا جایی که درنتیجه این نشانه‌گیری حتی اطفال معصوم نیز امنیت نداشته باشند به غیر انسان بودن فرد فرد این موجودات گواهی می‌دهد.

وی افزود: در نقطه مقابل، سه حقیقت قابل‌تأمل است؛ نکته اول این‌که با آن حق‌خواهی و حق‌طلبی مردمی که در برابر این جنایت و نابکاری‌ها وجود داشت و مردم با سینه خشک درصدد مقابله با ظلم برآمدند، آن باورمندی که در عمق فکر مردم وجود داشت و آن گرایشی که در ریشه عاطفه و احساس مردم بود، به پا خواستند تا با آن بجنگند و مقابله کنند درحالی‌که فرجام این جنگ برای آنان مشخص نبود.

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که مبارزه و مقابله با ظلم موضوعیت داشت، نه هدف و نتیجه، خاطرنشان کرد: آنان چه تصویری از فرجام جهان داشتند، آنجایی که هیچ تحلیل سیاسی صورت نمی‌گیرد و هیچ فرجامی برای سرانجام حرکت با هیچ معادله مادی قابل پیش‌بینی نیست، چه روح و باورمندی بر او حاکم است؟

وی به نتیجه حرکت 23 آذر نخبگان علمی کشور اشاره کرد و بیان داشت: این حرکت تا حدی توانستند مظاهر طاغوت و نظام ستم‌شاهی را محدود کند و نشان داد نمی‌توان باقدرت اسلحه و با تکیه‌بر آن حکومت را ادامه داد؛ حرکت به سمت پیروزی انقلاب در مشهد از 23 آذر آغاز شد.

23 آذر، پیشرفت متعالی در مسیر پیروزی انقلاب بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری 23 آذر را یک پیشرفت متعالی در جهت مبارزه در مسیر پیروزی انقلاب دانست و اظهار کرد: ظاهر قضیه، مقابله یک قشر نخبه در برابر ستمگری‌های طاغوت بود و آنان نیز به این نتیجه رسیدن که باید با یک قساوت سرکوبگرانه‌ای این حرکت را سرکوب کنند و در کنار آنان، یک عده مزدور اجیرشده‌ای که به اسم مردم از نرده‌های بیمارستان بالا رفتند و به آنان هجوم بردند.

وی به نقش مقام معظم رهبری در این واقعه اشاره کرد و گفت: ایشان مسئله را از حوزه یک قشر و صنف خاص، در یک حوزه عمومی ملت و مردم توسعه دادند و این توسعه را مدیریت کردند، این حرکت دیگر حرکت پزشکان، اساتید و دانشجویان نبود بلکه 23 آذر تبدیل به یک حرکت مردمی در همه شهر شد، علما و روحانیان نیز به میدان آمدند و این حرکت در سطح عمومی توسعه پیدا کرد، در کشور گسترش یافت و در رسانه‌های خراجی انعکاس داشت.

نقش مؤثر مقام معظم رهبری در مدیریت واقعه 23 آذر

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: آن زمان در حقیقت یک نشانی از شخصیت باعظمت این نابغه عظیم به مردم به پا خواسته نشان داد که باوجود چنین نخبه عظیمی که در میان شما است، وحشت و خوف نبودن امام پس از انقلاب را نداشته باشید؛ باوجوداینکه سن مقام معظم رهبری کمتر از 40 سال بود اما با یک مدیریت داهیانه که این حرکت را در یک پهنه عظیم مدیریت کردند.

وی با تأکید  بر این‌که مردم تداوم‌بخش این انقلاب هستند، ابراز داشت: ما باید شکور باشیم و این عنایات و الطاف خاص پروردگار را فراموش نکنیم و با تکیه‌بر همین عنایت الهی مسیر خود را ادامه دهیم؛ ما در عرصه تداوم انقلاب به کسی نیاز داریم که هم صبار باشد و هم شکور.

برخی چهره‌های مبارز امروز در برابر نظام ایستاده‌اند

امام‌جمعه مشهد مقدس به تغییر موضع برخی از کسانی که در جریان انقلاب حضور داشتند اشاره کرد و گفت: کسانی در 23 آذر در صف نبرد با دشمن حضور داشتند و در 10 دی در همین شهر حضور قوی داشتند، در جنگ و مبارزه با استکبار فعال بودند اما متأسفانه امروز همان چهره‌ها را می‌بینیم که آن‌طرف میز قرار گرفتند و هماهنگ با استکبار جهانی شده، در جریان‌های سیاسی دایره چرخان همان جریانی هستند که آن روز در صف مبارزه با آن قرار داشتند و ما آن را در کربلا نیز مشاهده کردیم.

وی افزود: کسانی که در جریان انقلاب حضور داشتند و حکمت عظیم این شخصیت عظیم خدادادی را لمس کردند، امروز می‌بینیم که در آن‌طرف میز در برابر رهبری و ولایت قرارگرفته‌اند، این برای ما عبرت است که در جریان انقلاب موسی، انقلاب کربلا و انقلاب ما این عبرت وجود دارد که عده‌ای باوجود حضور در جبهه حق، در مقابل آن می‌ایستند.

موضع‌گیری در برابر انقلاب، موضع‌گیری در برابر دین است

نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که بیش از این شاهد این نمونه از عبرت‌ها در انقلاب خود نباشیم، تمام ویژگی‌هایی که در انقلاب ما وجود داشت، در انقلاب کربلا و انبیای الهی مشاهده کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما این انقلاب را با باورمندی کامل وابسته به دین می‌دانیم و هرگونه موضع‌گیری در برابر انقلاب را موضع گیری در برابر دین  و انقلاب می‌دانیم./9315/پ202/ج

ارسال نظرات