۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۳۴۵۵۴
رییس دانشکده علوم و معارف اسلامی لرستان:

دانشجویان باید پاسخگوی مسائل روز جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم و معارف اسلامی لرستان گفت: دانشجویان با تقویت بنیه علمی خویش باید براساس نیازهای جامعه پاسخگوی مسائل باشند.
گراميداشت روز دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام عبدالرحمان عشریه، رییس دانشکده علوم و معارف اسلامی لرستان، ظهر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با دانشجویان این دانشگاه که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: دانشجویان و نسل جوان سرمایه های جامعه هستند.

وی با اشاره به این که دوران جوانی پر از نشاط و توانایی است، بیان داشت: جوانان در این دوران می توانند در عرصه های گوناگون نقش بسیاری داشته باشند.

حجت الاسلام عشریه افزود: دانشجویان با بصیرت و هوشیاری باید در عرصه های معنوی، علمی، سیاسی و اجتماعی به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی با تأکید بر این که دانشجویان باید بنیه علمی خویش را تقویت کنند، عنوان داشت: دانشجو باید درس را ملاک کار خویش قرار دهد و براساس نیازهای جامعه پاسخگوی مسائل باشند.  

رییس دانشکده علوم و معارف اسلامی لرستان با بیان این که باید توجه داشته باشیم مسؤولیت هدایت و تقویت فرهنگی دینی فقط بر دوش حوزه های علمیه نیست، افزود: دانشجویان در این راستا نقش بسزایی دارند.

وی افزود: دانشجویان باید سطح معنوی را بالا ببرند و نسبت به مسائل اخلاقی با توجه به وضعیت و وجود برخی ناهنجاری ها در جامعه امروز، با آنها مقابله کنند.

حجت الاسلام عشریه خاطرنشان کرد: دانشجو باید هوشیار، تیزبین و با قدرت تحلیل بالا باشد، مسائل سیاسی را تحلیل کنند و نسبت به پدیده های روز جامعه آگاه باشد.

رییس دانشکده علوم و معارف اسلامی لرستان بیان داشت: اگر دانشجویان از بصیرت کافی برخوردار باشند دشمنان هرگز نمی تواند از فرصت ها استفاده کنند، محیط جامعه را مسموم و آن را تخریب کنند./9451/پ202/ب2

ارسال نظرات