۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۲۵۸۸
حجت‎الاسلام پورمحمدی:

80 در صد تحریم‌ها با صرفه‌جویی و مدیریت صحیح خنثی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم جلوی موازی کاری، مصرف زیاد، کارهای بدون شناخت و ضعف‎های مدیریتی را بگیریم می‎توانیم 80 درصد تحریم‎ها را خنثی کنیم و سلاح آن را از کار بیندازیم.
حجت الاسلام پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در همایش مبلغان نهضت صرفه جویی در سرمایه ملی که پیش از ظهر امروز در سالن همایشهای مدرسه دارالشفا برگزار گردید با اشاره به اینکه محرم الحرام ماه دوری از منکرات است، گفت: متأسفانه ما بخشی از منکرات جامعه را مورد توجه و عتاب قرار می‎دهیم در حالی که  نسبت به بسیاری از منکرات غافل هستیم.

 

وی با بیان اینکه زندگی ما طلبهها ممزوج با توجه به مسائل اعتقادی است، افزود: اسراف بخش زیادی از مردم جامعه را آلوده کرده است و باید جلوی این منکر بزرگ گرفته شود.

 

حجتالاسلام پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس آیه قرآن خدای متعال مسرفین را دوست ندارد، اظهار داشت: اسراف در جامعه ما جایگاه خود را پیدا کرده و ریشه محکمی دوانده است.

 

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اسراف مقدمه کم شدن رزق و روزی است؛ جامعهای میتواند به هدف عالی برسد که اسراف را کنترل کند و اگر نتوانست کنترل کند به هلاکت میرسد.

 

وی با بیان اینکه برخی عدم اسراف و صرفه جویی را توسعه فقر معنا میکنند، اظهار داشت: اسراف به معنای توسعه فقر نیست، بلکه درست و صحیح مصرف کردن است و ما باید این مهم را به جامعه القا کنیم.

 

حجتالاسلام پورمحمدی در ادامه افزود: کشور ما امکانات زمینی و زیر زمین بسیار غنی و فراوان دارد و ما باید از این ظرفیت های طبیعی که خداوند متعال در اختیار ما گذاشته است به نحو احسن استفاده کنیم.

 

وزیر دادگستری با اشاره به این‏که جمهوری اسلامی کشوری جوان و تحصیل کرده در رشتههای مختلف روز دنیا است است، تصریح کرد: بالاترین ثروت این کشور محبت مردم به اهلبیت(ع) است.

 

وی با بیان این مطلب که ما باید از این ثروت با ارزش استفاده کنیم، ابراز داشت: باید از طریق تبلیغ فرهنگ اسلامی و سیره اهلبیت(ع) مردم را به عدم اسراف و صرفه جویی دعوت و تشویق کنیم.

 

حجت الاسلام پور محمدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم جلوی موازی کاری، مصرف زیاد، کارهای بدون معرفت و شناخت و ضعفهای مدیریتی را بگیریم میتوانیم 80 درصد تحریمها را خنثی کنیم و سلاح آن را از کار بیندازیم./922/پ202/ف

 

ارسال نظرات