۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۵۶۳
مدیر کل اداره اوقاف وخیریه خراسان رضوی:

فرهنگ عاشورا یک ظرفیت جهانی و فرادینی است/ مجالس عزاداری را با احیای مناسبت های مستند رونق دهیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و خیریه خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت احیای مناسبت های تاریخی در برپایی مجالس عزاداری، گفت: اقیانوس بیکران فرهنگ عاشورایی و مکتب امام حسین(ع)، یک ظرفیت کاملا جهانی و بشری است.
عزاداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اداره اوقاف وخیریه خراسان رضوی در حاشیه اجتماع عظیم عزاداران خراسان رضوی در بقعه «بی بی حسنیه» تربت حیدریه در جمع خبرنگاران گفت: اقیانوس بیکران محرم و صفر و فرهنگ عاشورایی و مکتب امام حسین(ع)، یک ظرفیت کاملا جهانی و بشری است و مخاطبان این فرهنگ، همه انسان ها در همه ادیان، مذاهب و اعصار ومناطق جغرافیایی عالم هستند.

 

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی در وارونه نشان دادن حقایق، افزود: دشمنان سعی می کنند همه ذهن ها و فکرها را مجذوب جاذبه های کاذب فرهنگ استکباری کنند ولی بازهم فرهنگ عاشورایی ومکتب حسینی جاذبه های خاص خود را برای تمام آزادگان عالم  دارد و پناهگاه حق جویان و حقیقت طلبان است.

 

مقابله کردن با علاقه مردم به عاشورا جز نابودی به همراه ندارد

حجت الاسلام  گنابادی نژاد با بیان این که مقابله کردن با علاقه مردم به عاشورا جز نابودی به همراه ندارد، اظهار کرد: موقوفاتی که از پشتوانه وهمبستگی مردم در محرم و صفر برخوردار است بدون تردید در مقایسه با همه نیت ها و موقوفات دیگر بالاتر است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: این موقوفات از آثار و برکات وابستگی مردم به امام حسین(ع) وعاشورا است؛ در طول تاریخ همیشه این موقوفات سرمایه ای بوده که چراغ رونق مراسم عزاداری را روشن نگاه می داشته وسنگرهای معارف اسلامی، تبیین حقایق وهدایت مردم از طریق این محافل مستمر و برقرار بوده است.

 

رونق هر چه بیشتر مراسم های عزادارای با احیای مناسبت های مستند تاریخی
وی در بیان علت انتخاب بقعه «بی بی حسنیه» در تربت حیدریه  برای برگزاری اجتماع عظیم عزاداران این استان، تصریح کرد: باتوجه به  ظرفیتی که در بقاع متبرکه وامامزادگان وجود دارد و مسؤولیت شرعی که به عهده اوقاف است و نیز ظرفیت بیکران فرهنگ عاشورایی ومکتب حسینی، امسال بنا به تدبیری که نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف ابلاغ کرد، قرار شد با احیا و تقویت مناسبت های مستند تاریخی مربوط به ماه محرم وصفر، شاهد حضور باشکوه تر و متفاوت تر مردم در مراسم عزاداری محرم وصفر باشیم.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد اضافه کرد: اولین مراسم اجتماع عظیم عزاداران در دوم محرم همزمان باورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا باعنوان «لبیک یاحسین» در امامزاده حمزه(ع) کاشمر، دومین  مراسم 12محرم همزمان با ورود بازماندگان عاشورا و اسرا به کوفه وخطابه حضرت زینب(س) باعنوان «رهروان زینبی» ویژه خواهران در امامزاده شعیب(ع) سبزوار و سومین مراسم نیز امروز همزمان با ورود بازماندگان عاشورا به  شام وایراد دو خطبه آتشین وقهرمانانه وباعزت امام سجاد(ع)وحضرت زینب(س)برگزار شد.

 

وی با بیان این که برگزاری این مراسم در شهرهای مختلف موجب می شود تا سراسر استان از این مراسم ها بهره مند شوند وهمه شهرهای استان نیز در اجرای باشکوه تر این عزاداری ها مشارکت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ما با برگزاری این مراسم ها می توانیم در دو جبهه تاثیرگذار باشیم؛ جبهه ایجابی بدین معنا که در تمام بخش های مراسم،چه مجموع مطالبی که از ناحیه سخنران ومداح ارایه می شود همه  متقن و معتبر باشد و جبهه سلبی که در آن از حرکت ها و برنامه هایی که اصالت دینی ومستندات تاریخی ندارد جلوگیری می شود./930/پ202/ب5

ارسال نظرات