۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۳۱۲۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

آزادسازی سوسنگرد سرنوشت جنگ را به نفع ایران تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که آزادسازی سوسنگرد یکی از حماسه‌های بزرگی است که در آغازین سال های جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، گفت: رزمندگان با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که دشمن حتی یک وجب از خاک کشورمان را به اشغال خود در آورد.
سوسنگرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در بیرجند با بیان این که آزادی سوسنگرد سرنوشت جنگ را در همان سال های اول به نفع ملت ایران تغییر داد، گفت: آزاد سازی سوسنگرد روزنه های امید را در میان رزمندگان و مردم زنده کرد و موجب شد تبلیغات دشمن بر مبنای تسلیم شدن انقلاب در برابر مستکبران در جامعه بی اثر شود.

 

وی با بیان این که آزادسازی سوسنگرد یکی از حماسه‌های بزرگی است که در آغازین سال های جنگ تحمیلی اتفاق افتاده است، گفت: در طول تاریخ 200 تا 300 سال گذشته بارها شاهد به تاراج رفتن خاک ایران در حمله های متعدد بودیم ولی در دوران دفاع مقدس رزمندگان با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که دشمن حتی یک وجب از خاک کشورمان را به اشغال خود در آورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که پیروزی در سوسنگرد با دست خالی به وجود آمد، گفت: در سال های اول جنگ بنی صدر رییس جمهور ایران بود و چون با منافقان برای براندازی نظام و انقلاب توطئه کرده بود از فرستادن تسلیحات به جبهه جلوگیری می کرد و رزمندگان و نیروهای ارتش مجبور بودند با دست خالی در مقابل دشمن مقاومت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: در دورانی که رییس جمهور وقت، اجازه دادن حتی اسلحه سبک را از رزمندگان و سپاهیان گرفته بود و دشمن از تمام جهات از سوی دیگر کشورهای استعمارگر حمایت می‌شد در این شرایط بود که فرزندان این مرز و بوم با اخلاص در مقابل دشمن ایستادند و از آرمان‌های کشور خود دفاع کردند و توانستند با خلق حماسه سوسنگرد نور امید را دل مردم زنده کنند.

 

وی رمز پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس را اخلاص و توکل به خداوند عنوان کرد و گفت: در دوران بعد از جنگ تحمیلی نیز به برکت خون شهدا مسائل و مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که امروزه شهدای ایران در دوران دفاع مقدس به الگویی برای رزمندگان سایر کشورها و ملت های آزادی خواه تبدیل شده اند، ابراز داشت: امروزه جوانان سوری، لبنانی و عراقی با الگو برداری از شهدای دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل مشغول نبرد هستند و به برکت اخلاص موفقیت های زیادی به دست آورده اند که این موضوع نشان می دهد شهادت در راه خدا بیهوده نیست و انسان را به الگویی در مسیر سعادت برای سایر انسان ها تبدیل می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که امرزه شرایط کشور به مراتب از دوران دفاع مقدس سخت تر است، گفت: مسؤولان و مردم در حال حاضر مانند رزمندگانی که در سوسنگرد با دست خالی جنگیدند باید با دانش و علم و کار آفرینی خود به مقابله با دشمن برخیزند تا بتوانند پشت دشمن را به خاک مالیده و حماسه ای هم رنگ حماسه رزمندگان در سوسنگرد در مقابل چشم ابرقدرت های جهانی خلق کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات