۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۳۱۲۹۱
سردار نقدی در نشستی خبری مطرح کرد؛

تشریح برنامه های هفته بسیج/ آمادگی بسیج برای خلق حماسه در عرصه جنگ نرم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی خبری برنامه های هفته بسیج را تشریح کرد و گفت: بسیج در همه میدان‌ها حضور دارد امروز دوره جنگ سخت برای بسیج تمام شده و با تمرین و ورزیدگی به عرصه جنگ نرم ورود پیدا کرده و آمادگی خلق حماسه جنگ نرم به عظمت حماسه دفاع مقدس را دارد.
سردار محمد رضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمد رضا نقدی رییس بسیج مستضعفین امروز پیش از ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج که در ساختمان شهید آوینی مرکز بسیج صداو سیما برگزار شد، ضمتن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و در گذشت مادر شهید بابایی گفت: امروز بزرگداشت سالروز بسیج در حالی بزگزار می ‌گردد که بعد از 36 سال از تشکیل آن همچنان در اوج اقتدار و قدرتندی به سر می‌برد.

وی با اشاره به‌ این‌که امروز بسیج نماد وحدت ملی و حضور مردم در صحنه است، افزود: بسیج برتری‌های مردم سالاری دینی بر دموکراسی را به رخ می‌کشد در حالی‌که لیبرال دموکراسی غرب مردم را در صحنه نداشته و حتی توانایی آوردن مردم پای صحنه انتخابات را ندارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین  با اشاره به این‌که مردم سالاری دینی حضور میلیونی مردم ایران در همه صحنه را در پی دارد، عنوان کرد: امروز بسیج نماد عدم شکاف بین مردم ایران با حکومت است که بدون مزد و درجه خاص برای تعالی و رشد کشور خود در میدان هستند، وجود بسیج خیال تجاوز دشمنان به این کشور را غیر ممکن کردند.

سردار نقدی با اشاره به این‌که دشمنانی که تشکلی چون بسیج را ندارند به ما حسادت می‌ورزند، بیان داشت: بسیج در همه میدان‌ها حضور دارد امروز دوره جنگ سخت برای بسیج تمام شده و با تمرین و ورزیدگی به عرصه جنگ نرم ورود پیدا کرده و آمادگی خلق حماسه جنگ نرم به عظمت حماسه دفاع مقدس را دارد.

وی با اشاره به تربیت و تزکیه نفس بسیجیان گفت: امروز بسیجیان با تشکیل 250 حلقه معرفتی صالحین امادگی پیدا کردند در عرصه فعالیت‌های فرهنگی کارهای چشمگیر داشته باشند.

سردار نقدی با اشاه به فعالیت بسیجیان در عرصه سازندگی اعلام کرد: بسیجیان در زمینه عمرانی با حضور خود در مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی نیز فعالیت و تلاش گسترده داشتند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای خروج از رکود اقتصادی بسیج با یاددادن مهارت تولید به 23 صنف برای حدود 50 هزار نفر شغل ایجاد کرده است، در سال جاری برای  40 هزار واحد برنامه ریزی شده که از 20 هزار واحد آن بهره‌برداری می شود.

رییس بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت‌های ورزشی قهرمانان بسیجی عنوان کرد: بسیجیان در عرصه وزش نیز می درخشند با حضور تشکل‌های مردمی در طی 3 سال 2 هزار سالن ورزشی آماده شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین  با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «بسیج با عزم ملی و مدیریت جهادی» به عنوان شعار هفته بسیج در سال جاری گفت: مدیریت جهادی ترجمه دیگری از بسیج است از روز جمعه 30 آبان تا پایان هفته برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به روزشمار هفته بسیج افزود: جمعه 30 آبان روز بسیج ولایت مداری و انتظار، شنبه بسیج فرهنگ و تمدن نوین اسلامی، یک شنبه دوم آذر بسیج جوان و خود باوری،سه شنبه بسیج خانواده سبک زندگی اسلامی، چهارشنبه بسیج مستضعفین در راه بیت المقدس پنج شنبه بسیج ایثار  و میثاق با شهدا نامگذاری شده است.

سردار نقدی در ادامه اظهار داشت: افتتاح پایگاههای مقاومت بسیج، اعزام تیم‌های پزشکی بسیجی به مناطق محروم ، برگزاری یادواره های شهدا، افتتاح مراکز بسیج ورزشکاران از جمله دیگر برنامه‌ها در هفته بسیج است.

رییس سامان بسیج مستضعفین افزود: روز جمعه اولین روز بسیج با کوه‌پیمایی بسیجیان در سراسر کشور آغاز می‌شود، حضور حلقه‌های سازماندهی شده صالحین، حضور فرماندهان در نمایشگاه، مشاور دینی و تخصصی در امور بسیج، برگزاری دعای ندبه در حسینه شهدای بسیج تهران از جمله برنامه‌ها در روز اول هفته بسیج است.

وی درباره برنامه‌های هفته بسیج در روز دوم گفت: در جشنواره مالک اشتر با 17 عنوان یک هزار اسوه بسیجی حضور پیدا می‌کنند که فرماندهان، مربیان حلقه های صالحین فعالان عرصه مجازی برتر، ورزشکاران برتر و پایگاههای علمی برتر به مردم معرفی شده و از آنها تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

سردار نقدی افزود: افتتاح 10 مرکز پویانمایی، جشنواره کشوری مدرسه عشق در عرصه فعالیتهای فرهنگی بسیج، افتتاح نمایشگاه و فروشگاه محصولات مقاومتی، نشست تخصصی نقش خانواده در تمدن اسلامی از جمله دیگر برنامه‌ها در روز دوم هفته بسیج است.

 رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های روز یکشنبه عنوان کرد: افتتاح 1000 سالن ورزشی 9 دی، همایش مسئولان بسیجی دانشجویی، همایش بسیج طلاب در استان ها از جمله برنامه‌های این روز است.

سردار نقدی درباره برنامه‌های روز چهارم از هفته بسیج اظهار داشت: همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی، افتتاح 20 هزار پروزه عمرانی، همایش شکوه هجرت در استانها با تجلیل از خیرین عرصه‌های سازندگی و محرومیت زدایی، همایش اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی در 300 شهر، ارائه مشاوره اداری کارمندان بسیجی به روستائیان در رابططه ارتقا کشاورزی  و علمی کردن کشاورزی از جمله برنامه‌های این روز است.

وی درباره برنامه‌های روز پنجم از هفته بسیج گفت: مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان با موضوع راهی به سوی فردا و تجلیل از مادران شهدای جهان اسلام، گردهم آیی های خانواده با محوریت تربیت پایدار در پاییگاههای مقاومت در سراسر کشور، و همایش شکوه هجرت دانشجویی با  اختتامیه اردوهای جهادی تابستان 93 از جمله برنامه‌های این روز است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های روز ششم بیان داشت: احتماع میلیونی بسیجیان در تمام شهرهای کشور در میادین  و مصلی ها به صورت گردان ها و اقشار سازمان یافته، افتتاح شبکه شباب به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اطلاع رسانی داخلی و شبکه اطلاعات مستقل از اینترنت از جمله برنامه‌های این روز است.

سردار نقد در پایان با اشاره به برنامه‌های روز آخر بسیج خاطرنشان کرد: اعزام 6000 حلقه صالحین به اردوهای جهادی، دیدار با جانبازان، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا، برپایی بیمارستان صحرایی، رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس در تعدادی از استان‌ها از جمله برنامه‌های این روز است./807/پ201/ج

ارسال نظرات