۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۳۰۹۹۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

گفتمان عاشورایی راه مقابله با هجمه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نظام سلطه از جهانی شدن فرهنگ عاشورا هراسان هستند، گفت: گفتمان عاشورایی راه مقابله با هجمه های دشمنان است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مبلغان و رؤسای هیأت های مذهبی استان با تاکید بر اهمیت فرصت محرم بیان داشت: آنچه اهمیت دارد این است که مبلغ ما باید پیام‌های عاشورا را دریافت کرده و پیام‌ها را با زبان روز به مردم انتقال دهد تا بطن جامعه آن را احساس کنند.

 

وی تاکید کرد: اگر مبلغان دینی مسائل ارزشی، اعتقادی و سیاسی را با قدرت تطبیقی که دارد به مردم انتقال دهد موفق خواهد بود و از سویی مبلغ باید بتواند جریان سال 62 هجری را با امروز تطبیق داده و برای مردم بیان کند که البته به این معنا نیست که همه مسائل بیان شده باید سیاسی باشد بلکه باید مسائل اخلاقی و اجتماعی جامعه نیز از سوی مبلغان گنجانده شود.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در خصوص انتخاب اشعار از سوی مداحان، تصریح کرد: با توجه به تذکر مقام معظم رهبری و برخی مراجع تقلید مبنی بر دقت در محتوای اشعار و سبک های مداحی، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی امور اجرایی این مسأله به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد تا آسیب‌ها شناسایی و در رفع این آسیب‌ها اقدام و نظارت انجام شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان در راستای تخریب جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: دشمنان در حادثه عاشورا تبلیغات منفی بسیاری انجام داده و سعی داشتند تا جریان کربلا را وارونه جلوه دهند، اما اراده خداوند متعال فوق اداره ها است و اداره کرد تا دستگاه حسینی باقی بماند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: جریان عاشورا مانند قرآن است، آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت بیش از هزار و چهار صد سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین(ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

این مسؤول فرهنگی ادامه داد: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر(عج) به عهده ایشان است را مورد هدف قرار دادند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به پیروزی نظام اسلامی در برابر هجمه های دشمنان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی این دو امر مهم عاشورا و انتظار را دارا است و همین امر عامل پیروزی ما در برابر دشمنان است و پیام جریان کربلا و شهدای انقلاب اسلامی ما حمایت و تبعیت از ولی امر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺎﻧﻮﯾﯽ ﻧﻤﻮﻧﻪ در اﺳﺘﻘﺎﻣﺖ، ﺻﺒﺮ و رﺷﺎدت ﯾﺎد ﮐﺮد و اﻓﺰود: اﯾﻦﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺣﻖ ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮ ﮔﺮدن اﺳﻼم دارد.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و دراﯾﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) از ﭘﺪر ﺑﺰرﮔﻮار و ﻣﺎدر آﺳﻤﺎﻧﯽ ﺧﻮد ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮد ھﻤﮕﯽ در ﺻﺤﻨﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ درآﻣﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺮدم ﺟﺎھﻞ آن روزﮔﺎر ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺠﺎﻋﺖ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) را درحماسه آفرینی زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﺮدﻧﺪ.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑه ﻮاﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن کرد: آن ﺑﺎﻧﻮی ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﻼم ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در ﺟﮫﺎن ﺷﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اھﺪاف و آرﻣﺎن ھﺎی ﻧﮫﻀﺖﺣﺴﯿﻨﯽ را ﺟﮫﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ.

 

امام جمعه موقت شهرستان بابل در پایان با بیان این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام و مسلمین چیزی باقی نمی ماند، تاکید کرد : ما وظیفه داریم تا عاشورا را آن گونه که بوده درک کنیم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم و امروز بهترین الگو برای زن مسلمان چه در محیط خانه و خانواده و چه در جامعه اسلامی حضرت زینب کبری سلام الله علیها است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات