۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۰۴۸۷
حجت الاسلام صادقی:

استان اصفهان در تربیت حفاظ قرآن در کشور پیشتاز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: طرح "احلی من العسل" با حضور دانش آموزان دبیرستانی در امامزادگان استان برگزار شد.
حجت الاسلام محمدرضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خصوص تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: این اداره با آموزش و پرورش استان تعامل و همکاری خوبی برقرار کرده است.

 

وی با بیان این مطلب که اداره آموزش و پرورش استان در تربیت حفاظ قرآنی همکاری شایسته ای داشته است، اظهار داشت: طرح "احلی من العسل" با حضور دانش آموزان دبیرستانی و با همکاری آموزش و پرورش در امامزادگان استان برگزار شد و دانش آموزان به طور خاص با امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی آشنا شدند.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری و اهمیت مقوله های فرهنگ و اقتصاد، امسال بحث اقتصاد در موقوفات، به روزکردن مال الاجاره ها و فعالیت های فرهنگی و قرآنی را با جدیت دنبال کرده ایم.

 

وی با با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید 10-15 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت کنیم، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه پرورش حفاظ قرآن درکشور پیشتاز است و در سال 91 با تربیت 16 هزار حافظ، در سال 92 با پرورش 18 هزار حافظ و در سال 93 با پرورش 21 هزار حافظ توانسته افتخار بزرگی برای استان رقم بزند.

 

وی اشاره ای به مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داشت و افزود: تفاهم نامه ای بین ما و اموزش و پرورش منعقد شده که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش در راستای برگزاری باشکوه مسابقات قرآنی بهره مند شویم.

 

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: اوقاف بیشترین مراکز وقفی اش در اختیار آموزش و پرورش است و ما در استان نزدیک به 500 مرکز آموزشی داریم که در اختیار آموزش و پرورش است.

 

وی در پایان افزود: در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان و معلمان با امامزادگان وبقاع متبرکه، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تورهای گردشگری امامزادگان وبقاع متبرکه بدون هیچ بار مالی برای آموزش و پرورش برگزار می کند./1305/پ202/ب

ارسال نظرات