۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۳۰۴۱۲
کارشناس دینی:

نبود صبر در زندگی از دلایل طلاق است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز رسیدگی به مساجد خراسان رضوی با اشاره به این‌که صبر از مهم‌ترین و زیباترین صفات اخلاقی انسان، به معنای داشتن روحیه مقاوم است، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل طلاق در جامعه نبود صبر است.
حجت الاسلام حائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز رسیدگی به مساجد خراسان رضوی، امشب در سلسله برنامه های تبلیغی حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) اظهار داشت: سرتاسر صحنه کربلا و عاشورا تجلی‌گر صبر انسان‌هایی است که در برابر طوفان‌ دشمن مقاومت و ایستادگی کردند.

 

وی به یکی از نمونه های صبر در عاشورا اشاره کرد و افزود: حضرت زینب کبری(س) هنگامی که کنار بدن برادرش می‌نشینند، می گوید؛ خدایا این هدیه خاندان محمد(ص) به درگاه توست، این هدیت را از ما قبول بفرما.

 

حجت الاسلام حائری عنوان کرد: صبر از مهم‌ترین و زیباترین صفات اخلاقی است، صبر به معنای داشتن روحیه مقاوم در برابر مشکلات و سختی هاست، یعنی با یک حرف، یک بیماری و فریاد دشمن از میدان خارج نشویم.

 

مدیر مرکز رسیدگی به مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: متأسفانه رفاه‌طلبی بلای قرن حاضر شده است که مردم را برابر مشکلات ضعیف و بی‌طاقت کرده است، حتی افراد در برابر گرمای شدید یا سرمای شدید بی طاقت می شوند یا با اندک مشکلی در زندگی دچار غم می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل طلاق در جامعه نبود صبور است، زیرا فرزندان خود را به لحاظ روحی، جسمانی، اخلاقی ضعیف تربیت می‌کنیم و محض اندک مشکلی احساس می‌کنند به آخر خط رسیده اند.

 

حجت الاسلام حائری با بیان این‌که مشکل در همه عرصه های زندگی وجود دارد و باید در برابر آن‌ها قوی بود، خاطرنشان کرد: انسان مؤمن همیشه در زندگی مقام در برابر مشکلات است و در گردش روزگار در مواجهه با مصائب مقاوم‌تر می شود./1308/پ203/ب3

ارسال نظرات